Är du en driven, stolt och nyfiken socialsekreterare?

Flens Kommun / Socialsekreterarjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla socialsekreterarjobb i Flen, Katrineholm, Eskilstuna, Gnesta, Vingåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen

Vill du vara med på en spännande och omväxlande resa i en dynamisk enhet?

Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden och vår organisation förändras varför vi behöver dig som vill bidra med engagemang och härlig energi. Det arbete vi gör tillsammans varje dag, året om, har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare genom professionellt och respektfullt bemötande.

Enheten för äldre och funktionsvariation består idag av 14 socialsekreterare , två administratörer med myndighetsutövning, två gruppledare och en enhetschef. Tillsammans utreder, beslutar och följer vi upp insatser enligt socialtjänstlagen, lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade, bostadsanpassningslagen samt avgifter. Enheten är uppdelad i undergrupper utifrån skilda lagrum och ansvarsområden.

För att kvalitetssäkra myndighetsutövningen då en medarbetare sökt sig till nya utmaningar söker vi en ny driven medarbetare som vill bidra till enhetens och avdelningens utveckling. Är det du?

Vi erbjuder en arbetsplats med engagerade och delaktiga arbetskamrater där humor är en lika viktig ingrediens som våra värdeord: stolthet, öppenhet, omtanke, respekt och ansvar.

Som ny medarbetare tilldelas du en mentor och deltar i vårt introduktionsprogram.

Vi har flexsystem, såväl intern som extern handledning, kontinuerlig fortbildning, semesterväxling, ersättning för patientavgifter, friskvårdssubvention samt möjlighet att till viss del arbeta hemifrån.

Arbetsplatsen är belägen centralt i Flen med nära till buss- och tågstation.



Publiceringsdatum
2022-04-07

Dina arbetsuppgifter
Som socialsekreterare hos enheten för äldre och funktionsvariation ansvarar du för att säkerställa rättssäkerhet och delaktighet enligt utredningsmetoden IBIC (individens behov i centrum). Som biståndshandläggare ska du utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser enligt gällande lagrum. Vi arbetar bland annat i det webbaserade verksamhetssystemet Combine.

Du kommer även att jobba med handläggning och beslut i ärenden som gäller Lagen om bostadsanpassningsbidrag, samt göra hembesök hos sökanden, ge råd och upplysningar till sökande och allmänhet samt rådgöra med personal inom omsorgsverksamhet.

Tjänsten kan även komma att innebära boendesamordning. Det innebär att delvis vara placeringsansvarig för personer inom SoL och LSS som får beslut om permanenta boende och korttidsplatser. Du samverkar mycket med olika utförare både internt som externt samt upprättar avtal.

Du deltar aktivt i utvecklingen av verksamheten och har en viktig roll i samverkan med såväl interna som externa samverkanspartners med brukaren i fokus.

Kvalifikationer
Vi söker dig med examen från Socionomprogrammet (eller annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig). Körkort och god datavana är ett krav.

En förutsättning för att trivas och lyckas som socialsekreterare är att du vill ge hög service till våra kommuninvånare, att du är självgående, utvecklingsinriktad, stresstålig, strukturerad samt har intresse och fallenhet för socialt arbete.
Som person behöver du vara trygg i dig själv och i yrkesrollen som myndighetsutövare, behärska det svenska språket väl samt ha en god förmåga att kommunicera med andra både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som socialsekreterare/biståndshandläggare, samt har kunskaper inom IBIC. Meriterande är även erfarenhet av handläggning av bostadsanpassningsbidrag och boendesamordning.



Du är lösningsorienterad och tar ansvar för att göra dig delaktig i verksamhetsfrågor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att din syn på medarbetarskap överensstämmer med vår.

Övrig information
Tjänsterna är 100% tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Sista ansökningsdag 2022-05-08. Ansökan sker genom anvisad länk. Intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden.
Tillträde enligt överenskommelse.

Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.



Är du den du söker? Vad väntar du på? Ansök redan idag!

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Flens kommun tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Flens kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Flens kommun (org.nr 212000-0332), https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Flens Kommun

Kontakt
Fackliga företrädare nås via kommunens, växel
0157-43 00 00

Jobbnummer
6516316

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Flens Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Flens Kommun: