Ansvarig internkommunikation
Lidl Sverige KB / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lidl Sverige KB i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige I denna roll är du ansvarig för den interna kommunikationen på Lidl och arbetet är både strategiskt och operativt. Det innebär allt från att ta fram strategier till att se till så att rätt person får rätt information i rätt tid. En viktig uppgift är även att involvera och engagera våra medarbetare och skapa dialog. Du är ansvarig för att leda och driva redaktionsrådet, planera innehållet för våra interna kommunikationskanaler samt arbeta med uppföljning, analys och effekt.
En naturlig del av ditt arbete är att ständigt "ha ett öra mot verksamheten" och på så sätt skapa dig en bild av vad som behöver diskuteras, förtydligas och betonas i vår kommunikation med våra medarbetare. Du söker framgångsrikt reda på den information som är intressant för olika medarbetarmålgrupper och har ansvar för att skriva texter och publicera bilder på vårt intranät.
Du har en akademisk utbildning inom information/kommunikation. För att bli framgångsrik i den här rollen har du tre-fem års erfarenhet från en liknande tjänst där du har varit ansvarig för internkommunikationen på ett större företag, gärna med många olika arbetsställen. Du har god erfarenhet av att involvera medarbetare i kommunikationen samt av att arbeta med olika typer av system och verktyg för kommunikation.
Du har lika lätt för att skriva en säljande och motiverande text, som skapar intresse och engagemang hos olika målgrupper, som att framföra ditt budskap muntligt. Som person är du självgående och har förmågan att balansera en kreativ och initiativrik sida med att arbeta strukturerat, dessutom tycker du om att arbeta i ett högt tempo och har lätt för att anpassa dig till ändrade förutsättningar. Vi ser det som positivt om du har tidigare erfarenhet av att arbeta i Sharepoint.
Vår kommunikations- och hållbarhetsavdelning är under uppbyggnad och kommer att bestå av nio personer. Avdelningen ansvarar för intern och extern kommunikation samt vårt hållbarhetsarbete. Det innebär ansvar för den interna kommunikation till våra medarbetare, PR och medierelationer samt att driva vårt hållbarhetsarbete utifrån våra fem fokusområden medarbetare, sortiment, miljö, samhällsengagemang och affärspartner. Vi ser vår interna kommunikation som en viktig del i att förmedla våra värderingar, att skapa stolta medarbetare och säkerställa vår fortsatta framgång. Vi är inne i en expansiv fas och söker nu en erfaren person som vill vara med och utveckla och driva vår interna kommunikation.
Varaktighet, arbetstid
För oss är det viktigt att våra medarbetare trivs - på alla sätt. Vi erbjuder därför ett arbete i en miljö som karaktäriseras av våra värdeord: engagemang, ansvar, smart och tillsammans.
Publiceringsdatum2017-12-14ErsättningSom anställd på Lidl omfattas du av kollektivavtal för tjänstemän mellan Svensk Handel och Unionen/Akademikerförbunden. Du är placerad vid vårt huvudkontor i Solna.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagLidl Sverige KB
AdressLidl Sverige KB
Box 4093
17104 SOLNA
KontorsadressAnderstorpsvägen 22
Jobbnummer 3855188
Observera att sista ansökningsdag har passerat.