Ansvarig Inköpssupport
eWork Scandinavia AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos eWork Scandinavia AB i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Södertälje,
Norrtälje eller i
hela Sverige För kunds räkning söker vi en person som Ansvarig för inköpssupport.
Tjänsten är en ny tjänst som ska förstärka inköpsteamet hos kunden.
Rollen innehåller flera ansvarsområden bla:
• Rapportering och spendanalyser
• Sammanhållande för processer och verktyg
• Main User och Katalogansvarig för kundens inköpssystem
Som ansvarig för rapportering och spendanalyser stöttar du övriga inköpsorganisationen i att ta fram rapporter för besparingar och nyckeltal samt att i de inköpsprojekt som drivs stötta med rapporter och analyser av kundens inköpskostnader.
Som sammanhållande för processer och verktyg ska du säkra att kunden har ordning på processbeskrivningar, verktyg och inköpsdokumentation.
Main User ansvaret för inköpssystemet innebär att vara support till verksamheten vid frågor, upprätthålla instruktioner, utbilda och att hålla ihop de krav ställs på systemet.
Katalogansvaret för kundens inköpssystem innebär att övergripande ansvara för att avtal och prislistor hanteras rätt i inköpssystemet. Support till egna organisatonen och leverantörer ingår i ansvaret. Likaså att hålla ihop det principiella innehållet i katalogerna och de instruktioner som relaterar till kataloghanteringen.
Du kommer att rapportera till Head of Purchasing för Distribution.
Kunden erbjuder
Rollen är väldigt viktig för att få inköpssystemet och kundens processer att fungera effektivt. Eftersom rollen är ny, så finns stora möjligheter att påverka innehållet.
Rollen innebär ett bra första steg in i inköpsorganisationen.
Dina kvalifikationer
Förståelse av eller vilja att lära sig inköpsprocessen i en investeringstung verksamhet
Kunskap om hur inköpssystem eller liknande system fungerar
Gärna erfarenhet som SuperUser
Vilja att lära sig kommersiella delen av inköp
Pedagogisk och kapacitet att utbilda
Förmåga att driva projekt
Duktig kommunikatör
Får saker gjorda
Utbildning: Gymnasium med relevant erfarenhet, alternativt universitet
Språk: Svenska och Engelska
Vi intervjuar löpande för denna tjänst, är du intresserad, vänligen skicka in din ansökan snarast.
Vid frågor, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Anna-Karin Cederholm-Wik;
anna-karin.cederholm-wik@ework.sePubliceringsdatum2013-09-16Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-25
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnna-Karin Cederholm-Wik
FöretageWork Scandinavia AB
AdresseWork Scandinavia AB
Klarabergsgatan 60, 1 tr
11121 Stockholm
Jobbnummer 1653454
Observera att sista ansökningsdag har passerat.