Ansvarig för klientplattform och helpdesk

Riksrevisionen / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Riksrevisionen i Stockholm, Uppsala, Karlstad, Jönköping eller i hela Sverige

Riksrevisionen är en del av riksdagens kontrollmakt och ska genom oberoende granskning av statlig verksamhet medverka till demokratisk insyn och effektiv förvaltning. Myndigheten leds av tre riksrevisorer och har ca 300 anställda.

Publiceringsdatum
2011-11-22

Arbetsuppgifter
Vi söker en erfaren tekniker som vill ta ett helhetsansvar för den tekniska moderniseringen och processutvecklingen av Riksrevisionens klientplattform och helpdesk med tillhörande närstöd.
Riksrevisionen är en del av riksdagens kontrollmakt och ska genom oberoende granskning av statlig verksamhet medverka till demokratisk insyn och effektiv förvaltning. Myndigheten leds av tre riksrevisorer och har ca 300 anställda.
IT-verksamheten har idag sex medarbetare som stödjer granskningsverksamheten med en hög grad av personlig service, moderna mobila lösningar och informationssäkerhet. Helpdesk, arkitektur, design och säkerhet drivs i egen regi medan specialistkunskap köps in externt. Klient- och servermiljön är nästan uteslutande standardiserad kring Microsofts produkter. Som ansvarig IT-tekniker hos oss kommer du att ansvara för klientplattformen och helpdesk i fråga om teknik, arbetssätt och ärendebalanser. Du kommer dessutom att styra över den ständiga moderniseringen av teknik och processer inom dessa områden som enheten genomgår. Storleken på enheten bidrar till ett väldigt nära och gränsöverskridande samarbete samt stora möjligheter att göra ett personligt avtryck i verksamheten.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en akademisk examen, företrädesvis med inriktning mot IT-området eller likvärdig erfarenhet (exempelvis systemvetenskap)
Du ska ha erfarenhet/kunskap inom:
• ITIL 2 eller 3 motsvarande Foundation samt praktisk erfarenhet av att arbeta i processerna och i det dagliga arbetet
• Teknisk projektledning eller gruppledning av en teknikgrupp eller helpdesk
• Planering och design av standardiserade klientmiljöer
• Ärendehantering i ett medelstort helpdesksystem
• Licenshantering, avtal och leverantörskontakter
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av att arbeta professionellt med användarnära funktioner så som PC, skrivare, användarkonton, telefoni och helpdesk. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att utveckla helpdesk, har varit med och infört ett helpdesksystem.
Som IT-tekniker hos oss bör du kunna kombinera din tekniska kunskap med ett driv och en förmåga att ta initiativ för att praktiskt utveckla våra arbetssätt och vår IT-miljö. För att lyckas med detta är det viktigt att du kan behålla ett helhetsperspektiv med fokus på målet samtidigt som du genom att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt uppnår långsiktiga resultat. Då du kommer att kliva in i en ansvarsroll krävs det att du har en personlig mognad och en god förmåga att lyssna och kommunicera med din omgivning för att på bästa sätt uppnå konstruktiva lösningar. Du ska vara van att ta en beställarroll där du är länken mellan IT-verksamheten, leverantörer och konsulter. Att obehindrat kunna formulera sig väl i tal och skrift på både svenska och engelska är en förutsättning för att klara av jobbet och tillgodogöra sig nya kunskaper.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Tillsvidareanställning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-11
I dag har Riksrevisionen drygt 300 anställda och en IT-enhet som arbetar på ett centralt beläget kontor i Stockholm. I en kunskapsorganisation som Riksrevisionen läggs stor vikt vid kompetensutveckling och kontinuerligt lärande, vilket är en grundförutsättning för att klara uppdraget. Detta märks alldeles särskilt inom IT där vi eftersträvar en säker IT-miljö som stödjer ett mobilt arbetssätt med modern teknik och en nära dialog med verksamheten. Riksrevisionen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare med öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde. Vi ser gärna sökande med olika bakgrund och erfarenheter.
Ange följande referens när du ansöker: Dnr 22-2011-1374
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mattias Larsson, chef för IT och intern service, 08-5171 4272
Kim Granqvist, Personalhandläggare, 08-5171 4306

Facklig kontakt
Henrik Söderhielm, Saco-S/Riksrevisionen, 08-5171 4469
Nina Gustafsson Åberg, ST/Riksrevisionen, 08-5171 4054

Företag
Riksrevisionen

Adress
Riksrevisionen
Nybrogatan 55
11490 Stockholm

Jobbnummer
1086310

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Riksrevisionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Riksrevisionen: