Ansvarig Customer Success
Pixondu AB / Moderskeppet / Marknadsföringsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pixondu AB / Moderskeppet i Jönköping Vi på Moderskeppet hjälper Sveriges kreativa att utvecklas genom vårt stora utbud av onlinekurser. Nu vill vi anställa dig med fullt fokus på att våra kunder lyckas. Jobbet är på heltid på vårt kontor i Jönköping.
Grejen med jobbet
Customer success hjälper kunden att få ut mesta möjliga av köpet. Du driver små och stora projekt som minskar kundernas problem, ökar användandet och hjälper dem lyckas.
Moderskeppet är en onlinetjänst med 400 videokurser. 16000 kunder (som vi kallar medlemmar) lär sig från dem. Tack vare dig fortsätter de att vara nöjda kunder i många år.
Uppgifterna är lika viktiga som vår kursproduktion. Därför har tjänsten en hög ansvarsnivå.
Ansvaren i jobbet
Våra nyfikna kunder älskar att skapa bild, video, form och musik. De vill bli bättre och väljer därför våra kurser.
Men ingen blir skicklig av att köpa en kurs. Ibland saknas inspiration, ibland har kunden problem. Att lära sig nytt kan vara tungt, även när man själv betalat för det. Du och dina projekt knuffar dem framåt.
Du har fyra personliga ansvarsområden.
Vår Hjälp & råd. Du leder en digital kundtjänst där alla 13 kollegor och chefer på Moderskeppet deltar. Vi får runt 50 frågor om dagen. Du sköter systemen, utbildar och uppmuntrar dina kollegor samt följer upp ärenden.
Våra stödresurser. Du bygger ut ett rikt utbud av guider som ökar användandet av kurserna samt hjälper till med återkommande frågor.
Kundernas utbyten och inspiration Du gör bland annat vårt forum och vår facebookgrupp till platser där kunder möter varandra.
Kund + Moderskeppet. Du är knutpunkten mellan kunderna och dina kollegor. Så att kundernas vilja finns med i all vår verksamhet.
Du är en del av Marknads- och medlemsgruppen och har tre extra nära kollegor. Du jobbar även tajt med den person som har daglig kundtjänst, eftersom du garanterar att kundtjänsten håller hög kvalitet.
Jobbet har funnits i fyra år. Du ersätter en person som går vidare till nya uppgifter.
Det du utför
Du pushar kunder att utbilda sig samt engagerar dig i både deras framgång och problem. Om du är här redan nästa vecka så kanske du gör...
Startar en ny engagerande diskussion på vår Facebook.
Ringer tre eldsjälar som hjälpt till i medlemsforumet.
Genomför en kundundersökning och redovisar för kursproduktionen.
Utbildar en ny kollega i kundvård och våra tekniska system för det.
Planerar en ombordstigning för tio marknadsförare som nyss blivit kunder. Genomför den över Skype.
Leder ett möte med dina kollegor om en ny kampanj du vill genomföra.
Koordinerar 30 frågor över epost. Du besvarar inom din expertis och fördelar resten till ämnesexperter.
Skriver en guide som hjälper ett återkommande missförstånd i programmet Lightroom.
Dina uppgifter kommer inte som dagliga order. Du leder dig själv utifrån dina ansvar och din personliga månadsplanering.
Vi erbjuder
Vi är 13 personer och alla ser fram emot att du börjar här. Vi är skickliga på det vi gör och vi vill vara din kompis. Är du inte från stan så hjälper vi dig att hitta fler vänner (än oss).
Är du rätt person så är vår miljö perfekt för dig. Vi uppmuntrar aktivt alla medarbetare och deras idéer. Alla är viktiga. Alla får utvecklas.
På Moderskeppet står ingen i din väg och du kan växa in i din roll. Vi ställer höga krav och ger dig möjligheten att förverkliga dem.
Du har även extra bra förmåner, gott kaffe/te, flexibla arbetstider och obruten vätterutsikt från din kontorsplats.
Våra förväntningar på dig
Customer success är en central del av vår utbildningstjänst och det ansvaret bärs av dig som är både erfaren och välutbildad. Vi utgår från att du har examen från högskola/universitet, eller att du kan argumentera skickligt om varför du valt bort den vägen i livet.
Du behärskar rak och enkel kommunikation. Du är supertrevlig i text. Du kan trycka "skicka" på det du skapat utan ångest.
Du behöver inte kunna allt det vi undervisar redan innan du börjar. Men du har förmågan att lära dig många nya digitala verktyg, annars blir jobbet för tungt.
Du vet hur du själv lär dig bäst.
Vi ger dig stort förtroende. Du måste därför planera din dag och din vecka. Om din bild av struktur är att skriva hundra post-its på skrivbordet är du inte där ännu. Vi har projektsystem som stödjer dig, men du balanserar arbetsuppgifter som sträcker sig över flera veckor med en inkorg som alltid fylls på.
Det är meriterande om du:
Drivit egna projekt som sträcker sig över tid, även efter dina studier.
Har erfarenhet av kundvård på vår nivå.
Tidigare aktivt förbättrat kundtjänst och kundbemötande på en arbetsplats.
Haft professionella uppgifter med sociala medier.
Har erfarenhet av att utbilda.
Kan visa att du enkelt kan lära dig nya program och digitala verktyg...
• i synnerhet professionellt kreativa verktyg från Adobe.
Har en egen kreativ hobby som du utför ambitiöst.
Utöver allt ovan är du framförallt empatisk. Kundernas utmaningar är inte problem för dig, utan möjligheter att hjälpa dem att skapa mer.
Så här söker du
Vi tycker det är spännande med alla jobb du haft och utbildningar du gått. Men det är kunskaperna som matchar jobbet, och hur skicklig du är på dem, som avgör.
Du hittar all information om din ansökan på följande webbadress:
https://moderskeppet.se/om/jobbannons/Publiceringsdatum2019-10-18Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanAdressPixondu AB / Moderskeppet
Järnvägsgatan 3
55315 JÖNKÖPING
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Pixondu AB (org.nr 556724-5708)
Järnvägsgatan 3 (
visa karta)
553 15 JÖNKÖPING
Arbetsplats Pixondu AB / Moderskeppet
Jobbnummer 4875684
Observera att sista ansökningsdag har passerat.