Anbudsansvarig till Zimmer Biomet
SW / Inköpar- och marknadsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Zimmer Biomet grundades 1927 i Warsaw, Indiana, USA och är idag ett globalt företag inom ortopediska implantat med verksamhet i mer än 100 länder. Företaget tillverkar och marknadsför effektiva och innovativa lösningar som återställer rörlighet, lindrar smärta och förbättrar livskvaliteten för patienter. Zimmer Biomets teknologier och breda utbud av produkter och tjänster gör företaget till en värdefull partner förvårdgivare världen över.I Zimmer Biomets svenska organisation arbetar idag 40 medarbetare inom försäljning, kundtjänst, lager och inköp. De nordiska bolagen har dessutom en gemensam avdelning för ekonomi, marknadsföring och lager. Det svenska och nordiska huvudkontoret är förlagt till Göteborg.
Är du en affärsmässig och driven person som trivs i en ansvarstagande roll? Söker du en inspirerande tjänst inom upphandling där du får vara med och påverka och utveckla ditt arbete? I så fall kan tjänsten som Anbudsansvarig till Zimmer Biomet.
Tjänstebeskrivning
I din tjänst som anbudsansvarig kommer att ansvara för anbud och avtal gentemot landsting och privata kunder inom Sverige. Arbetsuppgifterna innefattar koordinering och administration av upphandlingsarbetet samt uppföljning av avtal och kontakt med inköp. I arbetet ingår också ansvar för prisuppdateringar i företagets affärssystem samt framtagande av statistik. I rollen som Anbudsansvarig arbetar man både med komplexa och enklare anbud. Som anbudsansvarig sammanställer man arbetsmaterial, skriver anbud, genomför anbudsgranskning, lämnar in anbud och bevakar tilldelningsbeslut. Du jobbar tätt ihop med vår Market Access Manager i upphandlingsarbetet, som är den som är ytterst ansvarig för våra anbud.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som arbetat ett par år med upphandling sedan tidigare och du har med fördel en eftergymnasial utbildning inom inköp, upphandling eller motsvarande. Din erfarenhet kan komma från den privata eller offentliga sektorn men det är en fördel om du är bekant med LOU sedan tidigare. Du har mycket goda kunskaper i MS Office, främst Word och Excel och det är meriterande om du arbetat i SAP tidigare. Du känner dig trygg med att vara ansvarig för att sätta samman och lämna in anbud och är van att arbeta projektorienterat.
Som person är du analytisk och initiativrik. Noggrannhet och struktur är ledord i ditt arbetssätt och du kombinerar det med en säljande och social förmåga. Då du som anbudsansvarig ofta har många bollar i luften och ibland även har flera pågående anbudsprojekt samtidigt, ställer det höga krav på ett strukturerat och flexibelt arbetssätt på såväl generell nivå som på detaljnivå. Är du dessutom en lagspelare såväl som du tar stort eget ansvar för att leverera resultat inom satta deadlines har du hittat rätt! Då du har många olika kontaktytor, såväl internt som externt kommer din kommunikativa förmåga väl till användning. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Övrig information
Ovanstående är ett konsultuppdrag med anställning hos SW in Scandinavia AB. För rätt person finns det goda möjligheter till anställning hos kund. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Frida Johansson, 031-333 54 81 eller på
frida.johansson@sw.seKonsult hos SW
Som konsult hos SW är du anställd hos oss och arbetar ute hos någon av våra kunder. SW är kollektivavtalsanslutna och erbjuder förmåner som exempelvis friskvårdsbidrag och rabatt på gymkort. Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Våra konsultchefer arbetar i nära samarbete med dig och coachar dig i din fortsatta karriär.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2017-11-27ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFrida Johansson Telefonnummer: 031-333 54 81 Mob: 0766-47 16 51
FöretagSW
AdressSW
Kungsgatan 48 A
41115 Göteborg
KontorsadressKungsgatan 48 A, Göteborg
Jobbnummer 3823836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.