Analytisk CRM Reporting Specialist till Nespresso
Bravura / Matematikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla matematikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2013-09-02FöretagetNestlé Nespresso SA har sitt huvudkontor i Lausanne, Schweiz, och har 8 300 anställda. Nespresso säljer sina produkter direkt till kunden i fler än 60 länder. I slutet av 2012 hade Nespresso fler än 300 egna, exklusiva butiker i nyckelstäder världen över. För fjärde året i rad är Nespresso ett av de snabbast växande varumärkena inom Nestlé Group och räknas in bland koncernens "Miljardvarumärken". Nespresso uppnådde en global omsättning väl över 3 miljarder CHF 2011 och upprätthåller organisk tillväxt om mer än 20 procent. På kontoret i centrala Stockholm sitter idag ca 60 passionerade och motiverade medarbetare. Till CRC avdelningen sökes nu en CRM Reporting Specialist.
Dina arbetsuppgifterSom CRM Reporting Specialist är dina arbetsuppgifter följande:
• Analysera data i CRM-systemet för att skapa en förståelse för konsumentbeteende
• Uppföljning av Key Performance Indicators för att beskriva och följa upp kunders köpbeteende samt identifiera trender och kriterier som påverkar dessa. Du arbetar även med uppdatering av månatliga Key Performance Indicators
• Rapportering och utvärdering av kunddatabasen, samt analys och presentation av resultat för interna uppdragsgivare, samt deltagande i analyser av databasen
• Support till företagets CRM Database Analyst, där du utvärderar och segmenterar marknadskampanjer
Du kommer att arbeta i nära samarbete med en kollega. På sikt kommer tjänsten att utvecklas till en mer djupgående analytisk roll. Tjänsten innebär resor ca 2 gånger i månaden inom Norden
Kvalifikationer• Utbildning inom System-/datavetenskap, ekonomi eller motsvarande
• Ett par års erfarenhet av analysarbete i databaser och CRM-system (krav)
• SQL-kunskaper samt erfarenhet av att skapa rapporter (krav)
• Mycket goda kunskaper i Excel (krav)
• Erfarenhet av arbete med konsumentbeteende inom detaljhandel eller FMCG branschen och förståelse för drivande faktorer(meriterande)
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Dina personliga egenskaperFör tjänsten som CRM Reporting Specialist ser vi att du är analytisk och självgående. Därtill är du flexibel och har en förmåga att ändra fokus och prioritering under arbetsdagen. Vidare har du en förmåga att definiera analyser och data för övriga medarbetare på företaget.
Övrig information:
Start: Enligt överenskommelse
Plats: Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Sökord: CRM, analytiker, kunddatabas, retail, FMCG, statistik, kundanalys, köpbeteende, konsumentanalys, konsumentbeteende
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-10-02
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKarolina Hoti
FöretagBravura
AdressBravura
Långholmsgatan 27
11733 Stockholm
Jobbnummer 1641729
Observera att sista ansökningsdag har passerat.