Åklagaradministratör till Söderorts åklagarkammare
Åklagarmyndigheten Söderorts åklagarkammare, Stockholm / Administratörsjobb / Huddinge
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Huddinge,
Botkyrka,
Stockholm,
Salem,
Ekerö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Söderorts åklagarkammare, Stockholm i Huddinge,
Stockholm eller i
hela Sverige Vill du att varje dag ska vara den viktigaste? Vi spelar en central roll i att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle. Gå in på
www.aklagare.se och läs mer om vår spännande verksamhet, personligheterna vi söker och de karriärvägar som öppnas.
ÅM2017-1614
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
Som en del av Åklagarmyndigheten får du över 1 400 kollegor över hela landet. Vi har en central roll inom rättsväsendet och bidrar alla till att upprätthålla rättssäkerheten i vårt samhälle - oavsett vilka våra arbetsuppgifter är. Det gör varje dag till den viktigaste.
Du möter en modern organisation där vi hjälps åt över kompetensgränserna. Vi är övertygade om att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Här får du vara delaktig i en spännande vardag och möjlighet till balans mellan arbete och fritid.
Din viktiga vardag - dina arbetsuppgifter
Anställningen är placerad på Söderorts åklagarkammare. Som åklagaradministratör möter du en händelserik vardag med varierande arbetsuppgifter.
Du arbetar självständigt men också tillsammans i grupp för att få det administrativa arbetet att fungera. Service är en stor del i ditt vardagliga arbete, både internt och externt. Du jobbar tillsammans med åklagarna och bistår dem i diverse administrativa frågor. Via telefon och epost kommer du att ha mycket kontakt med allmänheten och med andra myndigheter, framförallt inom rättsväsendet. Diarieföringen och arkivering sker elektroniskt i vårt datasystem och diarieföring utgör grunden i dina arbetsuppgifter som åklagaradministratör. I tjänsten ingår även att till viss del bemanna receptionen som delas med Södertörns åklagarkammare.
Vardagen är händelsestyrd och det kan snabbt inkomma brådskande ärenden som gör att du behöver ta snabba beslut och kunna göra en avvägning på vad som är brådskande eller ej.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
Du måste ha:
Gymnasieexamen
Minst 2 års erfarenhet av administrativt arbete eller annan relevant utbildning
Som person ser vi gärna att du:
Är noggrann, strukturerad och kan följa de förhållningsregler och rutiner som finns
Är självständig och ansvarstagande
Har förmåga att prioritera, arbeta uthålligt och effektivt.
Är stresstålig då arbetsbelastningen vid vissa tillfällen kan vara hög
Har lätt för att samarbeta, skapa goda arbetsrelationer och ha ett öppet förhållningssätt gentemot din omgivning
Är serviceinriktad
Det är meriterande med erfarenhet från något serviceyrke och att du har arbetat inom rättsväsendet. Vi vill också att du har god självkännedom, kan ta egna initiativ och har viljan och förmågan att vara med och bidra till att utveckla vår verksamhet.
Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.
Om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader.
Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.
I Åklagarmyndighetens rekryteringsprocess genomförs säkerhetsprövning av de sökande. Vidare information om vad säkerhetsprövningen innebär finns på Åklagarmyndighetens hemsida.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt personuppgiftslagen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidareanställning med en provanställning på 6 månader. Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-09-13ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Lomstedt, personalhandläggare 010-562 50 33
Erica Bergman, chefsadministratör 010-562 54 62
Maria Petersson, facklig kontaktperson ST 010-562 67 25
Sara Malmhester, facklig kontaktperson Saco-S 010-562 50 18
FöretagÅklagarmyndigheten Söderorts åklagarkammare, Stockholm
AdressÅklagarmyndigheten Söderorts åklagarkammare, Stockholm
Box 70296
10722 Stockholm
KontorsadressKungsbron 21, plan 5
Jobbnummer 3695513
Observera att sista ansökningsdag har passerat.