Affärsförvaltare Trafikinformation

Trafikförvaltningen / Administratörsjobb / Stockholm
2018-11-27
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Affärsförvaltare Trafikinformation" (publicerad 2018-12-05) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Trafikförvaltningen i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Sektion Järnväg ansvarar för att förvalta och vidareutveckla de miljardaffärer som Trafikförvaltningen har med trafikutövare, fordonsleverantörer och de leverantörer som tillhandahåller skötsel av fastigheter i pendeltågs- och lokalbanetrafiken.
Vi gör detta med resenären, samhället och våra ekonomiska ramar i fokus tillsammans med våra samarbetspartners, staten, kommuner, våra medarbetare och privata aktörer. Utöver arbetet med avtal deltar sektionen i styrgrupper och projektgrupper kring Tvärbanan, Roslagsbanan, Spårväg City, Citybanan, Getingmidjan, Spårvägsmuseet och Slussen. Kommande leveranser inkluderar flertalet ombyggnation av depåer, leverans av fordon, samt flertalet projekt inom Verksamhetsstyrd IT.

Om tjänsten

Tjänsten som Affärsförvaltare Trafikinformation innebär att samordna och följa upp kommunikationsplaner och genomförande av information vid trafikomläggningar, tidtabellsförändringar eller liknande. Du ansvarar för uppföljning av leverans, ekonomi och kvalitet, samt bidrar till att utveckla avtalen och förbättra kvaliteten på
trafikinformationstjänsten.

I rollen ingår att förbereda och medverka i förhandlingar och att delta i infrastrukturprojekt. Du ingår också i ett team med affärsförvaltare inom dataförsörjning och trafikinformation, där du bidrar till att utveckla affären för resenärens bästa.

För att lyckas i din roll så krävs det att du har lätt för att skapa goda relationer både internt och externt, är strukturerad och har ett affärsmässigt tänk.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som har hög integritet och personlig mognad.

Vi kan erbjuda dig ett spännande och ansvarsfullt arbete tillsammans med engagerade kollegor i ett område som ständigt står i fokus för allmänheten.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning inom information/kommunikation eller liknande, alternativt har minst 5 års erfarenhet av liknande arbete.
Vi ser gärna att du har arbetat med ett kund- eller resenärsperspektiv samt har erfarenhet och god förmåga att förvalta komplexa affärer och avtal.
Du är van att medverka i förhandlingar och är en duktig kommunikatör på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse av IT-teknik gällande information.

Att jobba hos oss

Vi jobbar varje dag med att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för ca 800 000 resenärer som gör nästan 3 miljoner resor per dag. Det betyder att din insats gör skillnad. Tillsammans med kompetenta och engagerade kollegor bidrar du till Stockholms samhällsutveckling i en organisation som ligger i framkant när det gäller miljö och hållbarhet.

Vad skulle locka dig?

• Ett viktigt samhällsuppdrag
• Möjlighet att påverka utvecklingen av kollektivtrafiken - i ett kort och längre perspektiv.
• Möjlighet att påverka utvecklingen av miljöanpassade lösningar inom kollektivtrafiken
• En stabil organisation hos en av Sveriges största arbetsgivare (SLL)
• Centralt läge med goda kommunikationer
• Goda möjligheter att vidareutvecklas som ledare
• En hälsofrämjande organisation där motion och hälsa är viktigt för oss

Om du tycker att det låter lockande så tveka inte att skicka en ansökan idag.

Information och ansökan

Sista ansökningsdatum är 2018-12-16.

För frågor om sektionen och tjänsten kontakta tf sektionschef
Bo Ahlberg tfn: 08-686 3055 . För frågor om rekryteringen kontakta Sophia Blåvall, HR-specialist, tfn: 08-686 16 25.

Välkommen med din ansökan!

Fackliga kontaktpersoner för SACO är Mounir Ainholm, tfn: 08-686 3652 och för Vision Anita Buske, tfn: 08-686 3826.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-11-27

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sophia Blåvall sophia.blavall@sll.se 08-686 16 25

Företag
Trafikförvaltningen

Adress
Trafikförvaltningen
Lindhagensgatan 100
10573 Stockholm

Kontorsadress
Lindhagensgatan 100

Jobbnummer
4480918

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Trafikförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikförvaltningen: