Affärsdriven konsultchef till Experis Trollhättan/Borås
Experis Sverige / Administratörsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Trollhättan,
Essunga,
Vänersborg,
Lilla Edet,
Grästorp eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Sverige i Trollhättan,
Lilla Edet,
Uddevalla,
Stenungsund,
Färgelanda eller i
hela Sverige Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister - via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Publiceringsdatum2012-09-11Dina arbetsuppgifterVi söker en affärsdriven konsultchef till Experis i Trollhättan/Borås med utgångspunkt 50/50 från våra kontor i Trollhättan och Borås. Hos oss får du möjligheten att arbeta tillsammans med ett glatt och professionellt gäng från Manpower och Experis.
Som konsultchef hos oss på Experis väntar ett varierande, utvecklande och stimulerande arbete där du vårdar och utvecklar våra befintliga kunder samt ansvarar för att inleda nya affärsrelationer.
I din roll som konsultchef är din huvuduppgift att ansvara för personalen i vår konsultverksamhet.
I dina arbetsuppgifter ingår att driva hela anställningsprocessen enligt Experis metodik. Du har personalansvaret för ett antal resurskonsulter, vilket innebär att du ansvarar för lönesättning, arbetsrättsliga frågor samt att stödja medarbetarna när de är ute på uppdrag.
Det innebär att självständigt rekrytera, anställa och matcha personal som ska arbeta ute på uppdrag hos våra kunder. Arbetet för också med sig täta kundkontakter och kvalitetsuppföljningar med höga krav på servicenivån. Du kommer till stor del själv ansvara för offerering och prisförhandlingar med kunderna.
Vem är du?
Vi vill att du har en akademisk utbildning eller/och att du har några års arbetslivserfarenhet, gärna från liknande arbete, tjänsteförsäljning eller annan lämplig chefsbefattning. Har du arbetat inom flera olika branscher är det en fördel.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av arbetsledning, försäljning och personalfrågor. Du har en hög ansvars-, service- och kvalitetskänsla. Arbetet kräver att du har en god administrativ förmåga och att du kan arbeta i en flexibel vardag med många olika uppgifter på gång samtidigt.
En absolut fördel är om du har god kännedom om det lokala näringslivet. För att trivas hos oss är det viktigt att du är en person som tycker om när tempot stundtals är rejält högt. Du måste också trivas med att ha många kontakter och när ingen dag är den andra lik. Som person måste du vara självgående, strukturerad och ha en vilja att driva, utveckla och påverka verksamheten. Det krävs också att du är resultatinriktad, målmedveten och uthållig.
Din personlighet karaktäriseras av ett starkt engagemang, prestigelöshet och en positiv attityd. Du tycker om att arbeta självständigt och trivs att arbeta i en affärs- och säljorienterad miljö.
Du ska ha goda kunskaper i svenska samt engelska. Inneha B-körkort samt tillgång till bil
Kontaktperson för detta jobbDu söker tjänsten via länken nedan. Då urvalsprocessen sker löpande är det viktigt att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Affärsområdeschef Håkan Åberg,
0500-44 62 38.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHåkan Åberg, 0500-44 62 38
FöretagExperis Sverige
AdressExperis Sverige
BOX 1125
11181 Stockholm
Jobbnummer 1337256
Observera att sista ansökningsdag har passerat.