Affärsdriven Handledare Jönköping
ABC kraften / Personaltjänstemannajobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla personaltjänstemannajobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos ABC kraften i Jönköping,
Vaggeryd,
Nässjö,
Ulricehamn,
Tidaholm eller i
hela Sverige ABC kraften är auktoriserade via Almega. Vi ser kraften hos varje individ. Varje person har en styrka och en inneboende kompetens att komma ut på arbetsmarknaden igen, eller kanske för första gången! Vi erbjuder utbildning, kompetenskartläggning och vägledning.
Är du rätt person att hjälpa människor ut i arbetslivet igen?
Då är du rätt för oss!
Tjänstens innehåll i huvudsak
Du kommer att möta personer som behöver stöd och matchning i sitt arbetssökande.
Genom att lyfta fram personliga egenskaper bidrar du till personens framgång på arbetsmarknaden. Aktiva kontakter med arbetsgivare i närområdet är en viktig del i arbetet. Arbetet kräver samarbete med myndigheter, organisationer, företag och kollegor.
Formell kompetens
Observera att nedanstående är krav från vår uppdragsgivare.
Du har något av nedanstående behörigheter:
Alternativ 1:
Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system)eller motsvarande
poäng från Yrkeshögskola inom något av följande områden;
• Arbetsliv, organisation och personalarbete,
• studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap,
• arbetsterapeut- eller socionomutbildning
• 2 års arbetslivserfarenhet
Alternativ 2:
Du har minst
• 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat samt
• 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i följande yrke eller arbetsuppgifter och ska ha erhållit arbetslivserfarenheten de senaste fem åren:
• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och gruppsykologi
• Karriärvägledning
Ovan skall finnas väl dokumenterat i ditt CV.
Data/dokumentationsvana eftersom dator är ett arbetsverktyg i tjänsten.
Önskvärda meriter
Kunskap i ett eller flera språk så som arabiska, sorani, somaliska, dari, pashtu, persiska, tigrinja, romani, ryska, engelska, franska och spanska etc
B-körkort och bil då resor i tjänsten kan förekomma.
Personlig kompetens
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet förutsatt att de formella kompetenskraven uppfylls.
Som person är du målinriktad och drivs av att nå resultat. Du trivs att arbeta i en ständigt föränderlig miljö. Du har en inre trygghet och en god förmåga att se möjligheter i alla situationer. Du har också en stark tilltro till människors förmåga att utvecklas och ta eget ansvar. Ödmjukhet, förmåga att lyssna är andra egenskaper som vi sätter värde på. För att trivas i rollen behöver du vara utåtriktad, säljande och uthållig.
Din ansökan
Ansökan via vår hemsida
www.abckraften.se under rubriken Lediga tjänster. Gå till aktuell tjänst och tryck på ansök-knappen. CV och personligt brev ska vara i Word eller PDF.
I ditt CV behöver det tydligt framgå hur du uppfyller de formella kompetenskraven. Startdatum och slutdatum för tjänster och utbildningar ska framgå med år och månad.
Information
Våra annonser kan ligga ute under längre perioder då vår verksamhet växer i deltagarantal vilket innebär att vi ofta söker nya medarbetare till våra befintliga uppdrag eller till kommande uppdrag hos oss.
Vänta inte med din ansökan då urval görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatumet.
Frågor besvaras av regionchef: Emir Hodzic
Telefonnummer: 0761-810 210
Mail:
emir.hodzic@abckraften.seVaraktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-01-31ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-02-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagABC kraften
AdressABC kraften
Fristadstorget 8A
63220 Eskilstuna
KontorsadressFristadstorget 8A
Jobbnummer 3935162
Observera att sista ansökningsdag har passerat.