Affärsdriven Business Controller till Lager157

Effektiv Borås / Administratörsjobb / Ulricehamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Ulricehamn, Borås, Mullsjö, Tranemo, Svenljunga eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Effektiv Borås i Ulricehamn, Borås, Tranemo, Svenljunga, Herrljunga eller i hela Sverige

Om vår kund
Lager 157 är ett av Sveriges mest expansiva modeföretag. Butikskedjan är idag representerad på drygt tjugofem platser runt om i Sverige och på webben.

Lager157 grundades 1999 och har sedan starten haft en snabb tillväxt och omsätter idag runt 650 miljoner kronor. Bolaget satsar på fortsatt tillväxt och söker en Business Controller som vill vara med på resan. Placering är strax utanför Ulricehamn och du rapporterar till VD.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Business Controller kommer du att arbeta nära VD och utgöra ett viktigt affärsstöd för verksamheten. Under de närmaste åren kommer du att vara med och bygga upp processer och rutiner som säkerställer korrekt och kvalitativ redovisning samt god finansiell kontroll- och verksamhetsstyrning i ett bolag under stark tillväxt. En del av ditt ansvar blir att genomföra träffsäkra analyser på både övergripande nivå samt för enskilda produkter och ta fram skarpa beslutsunderlag som stöttar affären.

• Ansvara för ledningen av företagets ekonomiavdelning samt budget, rapportering, prognoser, nyckeltal och avvikelserapportering
• Vara företagets främsta utmanare och kravställare vad gäller måluppfyllelse
• Genom fortlöpande och kreativa analyser påvisa brister och svagheter i företagets utveckling och rekommendera konkreta åtgärder för förbättringar
• Skapa processer, rutiner, policys och KPI:er inom ditt område som möjliggör att företaget snabbt kan skala upp sin verksamhet
• Ta fram träffsäkra finansiella och strategiska analyser gällande produkter och produktgrupper; budget och finansiell planering, produktanalyser, prissättning, intäktsanalyser, logistikoptimering etc.
• Aktivt bidra till planeringen av företagets fortsatta expansion på alla områden; fysiska butiker, e-handel, nationellt och internationellt
• Leda, coacha och utveckla underställda inom ekonomifunktionen som består av fyra medarbetare


Din profil
Vi söker dig som är civilekonom eller har annan relevant utbildning samt några års erfarenhet i en liknande roll. Det är meriterande om du kommer från en snabbrörlig miljö samt har god erfarenhet av förändrings- och förbättringsarbete. Du har gedigen erfarenhet av kvalificerad redovisning och av att genomföra affärsnära analyser samt ta fram affärsmässiga finansiella beslutsunderlag. Du har goda IT-kunskaper samt avancerade kunskaper i Excel. Du behärskar svenska och engelska väl och det är meriterande om du har verkat i en internationell miljö. Tidigare ledarskapserfarenhet är meriterande men inte ett krav.

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan via effektiv.se. Intervjuer kommer att ske löpande. Sista ansökningsdag är den 2 maj. Vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna rekryterare Kristina Halovanic, 0732-54 14 81 alternativt kristina@effektiv.se.

Om oss
Effektiv är det personliga konsultföretaget inom rekrytering och bemanning. Vi vill att det skall vara enkelt för våra kunder och vår personal att arbeta med och hos oss. Därför är våra ledstjärnor Effektivitet, Driv, Långsiktighet och Framgång - ord som vi lever efter och som är receptet för att överträffa dina förväntningar.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2017-04-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-05-02
Ange följande referens när du ansöker: 516
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Halovanic kristina@effektiv.se 0732-54 14 81

Företag
Effektiv Borås

Adress
Effektiv Borås
Skaraborgsvägen 3B
50630 Borås

Kontorsadress
Skaraborgsvägen 3B

Jobbnummer
3430431

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Effektiv Borås

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Effektiv Borås: