Administratörer till Umeå

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Umeå
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Umeå, Vännäs, Nordmaling, Vindeln, Robertsfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Umeå, Sundsvall, Uppsala, Stockholm, Örebro eller i hela Sverige

Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu strukturerade och serviceinriktade administratörer till Ekobrottskammaren i Umeå. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.
Arbetsplats
Ekobrottsmyndigheten är en myndighet med specialister som bedriver en heltäckande brottsbekämpning genom att förebygga, upptäcka, avbryta, utreda och lagföra ekonomiska brott. Alla kompetenser och yrkesroller är samlade under samma tak och vi arbetar tillsammans för att bidra till ökad trygghet och minskad brottslighet genom att bekämpa ekonomisk kriminalitet.
På myndigheten arbetar ca 720 medarbetare med olika kompetenser såsom åklagare, poliser, civila utredare, administratörer och andra specialister. Vi arbetar tillsammans i fasta eller tillfälliga team.
Vårt arbete omfattar brottsförebyggande arbete, underrättelseverksamhet samt utredning och lagföring. Vi arbetar också aktivt för att återföra brottsvinster. Brottsbekämpningen förutsätter en nära och systematisk samverkan med andra myndigheter och ett välutvecklat internationellt samarbete.
Ekobrottskammaren i Umeå bedriver ekobrottsbekämpning i de fyra nordligaste länen. Vid Ekobrottsmyndigheten i Umeå bedrivs verksamheten vid en ekobrottskammare och en polisoperativ enhet. Kammaren i Umeå har även en enhet i Sundsvall samt en nationell mängdbrottsenhet. Vi utökar nu ekobrottskammaren i Umeå med administratörer.
Arbetsuppgifter
Du arbetar självständigt men också i team tillsammans med såväl andra administratörer som övriga yrkesgrupper på kammaren. Din huvuduppgift är att ge stöd och service till ekobrottskammaren i dess verksamheter. I arbetsuppgifterna ingår bl.a.:
• Att förutom allmän kontorsservice på kontoren vara ett administrativt stöd till åklagare, poliser, civila utredare m.fl. under ett ärendes gång. Det innebär allt från att göra slagningar i register och registrera nya ärenden till att delta aktivt i ärendemöten och t.ex. inhämta utdrag och annat material samt bereda kallelser till förhör. I arbetet ingår ibland resor.
• Att arbeta i myndighetens diariesystem och andra IT-stöd, varför du bör känna dig bekväm i att hantera flera olika interna program. Även generella kontorsuppgifter så som e-post och posthantering hör till vardagen.
• Att vara kontakten utåt i många sammanhang och alltid ge en god service till allmänheten, myndigheter och andra inom rättsväsendet, främst via telefon och e-post.

Publiceringsdatum
2023-11-03

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Fullgjord gymnasieutbildning
• Minst två års erfarenhet inom de senaste fem åren av arbete med administrativa uppgifter eller erfarenhet som Ekobrottsmyndigheten bedömer som relevant
• Goda datorkunskaper och är en van användare av Microsoft Office-paketet
• Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift
Det är meriterande om du utöver ovan även har:
• Erfarenhet av arbete som administratör inom rättsväsendet eller annan juridisk verksamhet
• Erfarenhet av administrativt arbete i statlig myndighet
• Erfarenhet av att arbeta med IT programmen Cåbra eller DurTvå
• Eftergymnasiala studier från högskola eller universitet inom relevant område t.ex. administration, IT, ekonomi eller juridik t.ex. paralegal utbildning

Dina personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som är en lagspelare som tar ansvar för helheten och verksamhetens bästa. Då arbetet präglas av många kontakter med olika yrkesroller både internt och externt krävs det att du är serviceinriktad och har ett positivt och öppet förhållningssätt gentemot din omgivning. Du är ansvarstagande och arbetar strukturerat, noggrant och effektivt. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är en trygg och stabil person och har en mycket god samarbetsförmåga.
För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens medarbetarpolicy, EBM-modellen.
Kontaktpersoner
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta chefsåklagare Lotta Sundström, tfn 010-562 97 92.
Fackliga företrädare för Saco-S är John Keränen, tfn 010-562 92 23, för ST Karin Hallström Norberg, tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask, tfn 010-563 87 10.
Information om anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning
Tjänstebenämning: Administratör
Arbetsort: Umeå
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas
På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Personlig hälsa värdesätts och uppmuntras och det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.
Ansök
Varmt välkommen med din ansökan via ekobrottsmyndigheten.se/jobb senast den 13 november 2023.
• I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter
Ekobrottsmyndigheten behandlar dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-webbplatsen/dina-personuppgifter/.
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer EBM2023-955 via brev till adressen Hantverkargatan 15, Box 22098, 104 22 Stockholm.
Varmt välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979)

Jobbnummer
8239330

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: