Administratörer till deskenheten
Säkerhetspolisen (SÄPO) / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen (SÄPO) i Stockholm,
Solna eller i
hela Sverige Säkerhetspolisen söker administratörer till deskenheten
Säkerhetspolisen förebygger och avslöjar brott mot rikets säkerhet, bekämpar terrorism och skyddar den centrala statsledningen. Syftet med verksamheten är att skydda det demokratiska systemet, medborgarnas fri- och rättigheter samt den nationella säkerheten.
Deskenheten tar emot, prioriterar, fördelar och handlägger operativa ärenden samt bereder och planerar myndighetens internationella samarbete.
Publiceringsdatum2012-01-20Dina arbetsuppgifter• hantera in- och utgående korrespondens med utländska partners
• registrering och diarieföring av meddelanden
• registerslagningar och handläggning av enklare ärenden
• kontakter med sambandsmän och utländska samarbetspartners
• assistera vid inkommande utländska besök, möten och konferenser
Arbetet sker i team bestående av sambandshandläggare, översättare och sambandsmän och om du är intresserad av internationella frågor är arbetsuppgifterna stimulerande.
Kompetens
• Du har gymnasieexamen och eftergymnasial/ högskoleutbildning med språklig eller samhällsvetenskaplig inriktning
• Du har mycket goda kunskaper i engelska och kan uttrycka dig väl i tal och skrift
• Det är meriterande om du har övriga språkkunskaper
• Du har god omvärldskunskap
• Du har god datorvana och kan de vanligaste MS Office-programmen
Dina egenskaper• Du har god kommunikationsförmåga
• Du är noggrann och ansvarskännande och har förmåga att arbeta självständigt
• Du har förmåga att arbeta under tidspress och ibland även på kvällstid då många ärenden kräver snabb handläggning.
• Du tycker om att arbeta i grupp och är flexibel samt har god samarbetsförmåga.
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas under högst sex månader Vi tillämpar individuell lönesättning. Svenskt medborgarskap är ett villkor, eftersom anställning vid Säkerhetspolisen är placerad i säker hets klass. Det innebär att registerkontroll kommer att genomföras i enlighet med bestämmelser i säkerhets skyddslagen. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. I dagsläget finns Säkerhetspolisen på Kungsholmen, under 2013 kommer myndigheten att flytta till Solna.
Information
Vill du veta mer om anställningen är du välkommen att ringa Kalle Sjöberg 010-568 8066. Information om rekryteringsprocessen, ring 010-568 70 06. Fackliga företrädare från Polisförbundet nås på 010-568 70 03, från SACO på 010-568 70 04 och från ST på 010-568 70 02.
Vi värdesätter de kvaliteter som etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten. Vi eftersträvar också en jämn könsfördelning och ser därför gärna manliga sökanden
Så ansöker duMärk din ansökan (CV och personligt brev) med ref. nr 2-12 , fullständiga kontaktuppgifter, personnummer samt löneanspråk och skicka till registratorsexpeditionen
Säkerhetspolisen
Registratorsexpeditionen
Box 12312
102 28 Stockholm
eller via e-post
registrator@sakerhetspolisen.se . Ansökan ska ha kommit in senast
den 12 februari 2012.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
Tillsvidareanställning. Provanställning tillämpas under högst 6 månader
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-02-12
Märk din ansökan (CV och personligt brev) med ref. nr 2-12 , fullständiga kontaktuppgifter, personnummer samt löneanspråk och skicka till registratorsexpeditionen
Säkerhetspolisen
Registratorsexpeditionen
Box 12312
102 28 Stockholm
Ange följande referens när du ansöker: 2-12
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@sakerhetspolisen.seFöretagSäkerhetspolisen (SÄPO)
AdressSäkerhetspolisen (SÄPO)
Box 12312
10228 STOCKHOLM
KontorsadressPolhemsgatan 30
KontaktuppgifterTelefonnummer: 010-5687000
E-postadress:
registrator@sakerhetspolisen.se Jobbnummer 1135152
Observera att sista ansökningsdag har passerat.