Administratör till Västra Göteborg
Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad, SDF Västra Göteborg i Göteborg Stadsdelsförvaltningen Västra Göteborg omfattar Södra Skärgården, Tynnered och Älvsborg och är en kustnära stadsdel med ca 52 000 invånare. Stadsdelens främsta uppdrag är att erbjuda invånarna tjänster och service inom bl a förskola, skola, kultur, fritid, individ- och familjeomsorg samt omsorg för äldre och funktionshindrade. Förvaltningen har ca 3500 anställda. Vi arbetar utifrån synsättet att mångfald och jämn könsfördelning ökar kvaliteten på de tjänster som SDF Västra Göteborg erbjuder.
Publiceringsdatum2012-05-29ArbetsuppgifterBarn- och utbildningssektorn i Västra Göteborg söker nu 2 administratörer för arbete som administrativt stöd till förskolechefer och administratör i Vikariepoolen. Tjänsterna är på 75% respektive 100%.
Som administratör i Västra Göteborg arbetar du i ett nära samarbeta med förskolans förskolechefer och pedagoger som kvalificerat administrativt stöd. Du kommer att ha en viktig roll där det krävs att du är strukturerad, stresstålig och har en förmåga att organisera och prioritera.
Som administrativt stöd till förskolecheferna kommer du arbeta med personalrapportering, administration av scheman, inköp och beställningar samt fakturahantering. Du kommer även ha en nyckelroll i kommunikationen mellan pedagoger och förskolechef.
Som administratör i Vikariepoolen kommer du att tillsammans med en kollega ansvara för vikarieanskaffning till samliga förskolor i Västra Göteborg. I arbetet ingår det att rekrytera ny personal till poolen, göra anställningar och ringa in vikarier.
Den administrativa tjänsten mot förskolechefer kan komma att kombineras med timmar i Vikariepoolen.
KvalifikationerVi ser gärna att du har en relevant högskoleutbildning eller tagit kurser, gärna inom t ex administration, ekonomi, personal eller liknande.
Det är meriterande om du även har kunskaper i kommunens datasystem så som Personec, Lotus Notes mfl.
Som person behöver du vara öppen för utmaningar och förändringar samt kunna ta egna initiativ när det gäller att utveckla verksamheten. Du ska kunna arbeta självständigt men även kunna samarbeta med andra samt även vara serviceinriktad och kunna hantera en hög arbetstakt.
Arbetet kräver en hög social kompetens och vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet såsom initiativförmåga och bemötande.
Arbetstider och omfattningHeltid / deltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: 2012-06-11 Eller enligt överenskommelse Administratör 75% Tillsvidare Administratör i Vikariepoolen 100% Tidsbegränsad
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-06-15
Intervjuer kan komma att ske löpande.
Ange följande referens när du ansöker: A273536
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMarie-Louise Wallin, 031 3664720,
marie-louise.wallin@vastra.goteborg.seFacklig kontaktBengt Franzino, 031-366 26 90,
bengt.franzino@afh.goteborg.seFöretagGöteborgs stad, SDF Västra Göteborg
AdressGöteborgs stad, SDF Västra Göteborg
40482 Göteborg
Jobbnummer 1257397
Observera att sista ansökningsdag har passerat.