Administratör till varierande myndighetsuppdrag

Perido Skills AB / Ekonomiassistentjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Växjö, Alvesta, Uppvidinge, Lessebo, Hylte eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Växjö, Alvesta, Ljungby, Vetlanda, Nybro eller i hela Sverige

Vill du ha ett varierande och spännande uppdrag där du får chansen att jobba både med enklare ekonomiuppgifter och vara ett stöd i det administrativa? Är du dessutom serviceinriktad, kvalitetsmedveten och noggrann? Då har vi uppdraget för dig!

Publiceringsdatum
2015-12-02

Beskrivning
Perido söker nu en administratör till vår kund, en myndighet som idag sysselsätter flera tusen personer över hela landet. Tjänsten är placerad på deras kontor i Växjö.

I denna roll kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara enklare ekonomiadministration, du kommer exempelvis att sköta fakturahantering, återkrav och leveranskontroller. Vidare kommer arbetet till stor del att bestå av dokumenthantering, vilket innefattar insortering, diarieföring, arkivering, gallring och postöppning. Vi ser därför gärna att du har tidigare kunskaper i dokumenthantering samt förstår grunderna i leverans- och fakturakontroll. I rollen får du även möjlighet att arbeta med projektadministration. Här förbereder du inför beslut om utbetalningar till arbetshjälpmedel och assisterar i projektredovisningen.

För att passa och trivas i denna roll tror vi att du är serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga samt är strukturerad, ansvarsfull och har en förmåga att arbeta självständigt. Vi ser även att du är kvalitetsmedveten och noggrann i ditt arbete. Låter detta som en tjänst för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Eftergymnasial utbildning inom aktuellt område
• 5 års erfarenhet av liknande arbete
• Erfarenhet av ekonomiadministration såsom fakturahantering, leveranskontroll och återkrav
• Goda kunskaper i kontorstödsprogramvara
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska

Meriterande

• Arbetslivserfarenhet av administrativa uppgifter inom offentlig sektor
• Kunskap om enklare IT-utrustning

Tjänstens omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till 2016-04-30 med mycket god chans till sex månaders förlängning. Tillträde 2016-01-04.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bifogat CV via e-post till rekrytering@perido.se snarast då urvalet kommer att ske löpande. Ange referensnummer 12777TL i ärenderaden.

På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Referensnummer för detta jobb
12777TL

Perido

Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag. Vår vision är att alla trivs och är engagerade på jobbet. Det inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra kandidater. Vi tycker om att arbeta med människor och vi har lång erfarenhet av att hjälpa organisationer med kompetensförsörjning och att hjälpa människor att hitta spännande karriärvägar.

Kontaktuppgifter för detta jobb
E-post ansökan: rekrytering@perido.se

Övriga frågor: fraga@perido.se

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: 12777
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
2557539

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: