Administratör till sektionen för ekonomiadministration vid Krimi

Kriminalvårdens servicecenter / Administratörsjobb / Norrköping
2021-03-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till sektionen för ekonomiadministration vid Krimi" (publicerad 2021-06-24) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kriminalvårdens servicecenter i Norrköping, Göteborg eller i hela Sverige

Kriminalvården växer - vi bygger nytt, bygger om och bygger till och söker nu nya medarbetare. Vårat viktigaste mål är att minska återfall i brott - att bryta den onda cirkeln. Lyckas vi med det blir samhället tryggare och säkrare för alla. Vi är den myndighet som ansvarar för anstalter, frivård, häkten och klienttransporter.

Kriminalvårdens servicecenter (KSC) stödjer myndigheten inom personal- och ekonomiadministrativa tjänster,
supportfunktion samt myndighetens växelfunktion. Målet med KSC är att minska administration för chefer och klientnära personal genom en blandning av centralisering och utökat stöd.

Nu ser vi ett behov av att tillfälligt öka våra resurser för att möta kärnverksamhetens behov av stöd till följd av kapacitetsökningen inom Kriminalvården. Vi arbetar aktivt för att kontinuerligt utveckla vår personal och förbättra våra tjänster.

Tjänsten är placerad inom sektionen för Ekonomiadministration. Sektionen ansvarar för E-handel, leverantörsfakturor, kundfakturor, förvaltning av ekonomisystem, betalflöden, intagnas medel, anläggningsredovisning, löpande bokföring och bokslut.


Publiceringsdatum
2021-03-23

Arbetsuppgifter
Som administratör inom beställningsadministration kommer du arbeta i team där du tillsammans med dina kollegor gemensamt tar ansvar för inkommande ärenden och beställningar. Du kommer arbeta med att ge praktiskt stöd för medarbetare inom Kriminalvårdens kärnverksamhet för beställning av inventarier och andra varor. Medarbetare i kärnverksamheten kontaktar KSC med vad de behöver beställa och rollens uppgift är att identifiera vilka produkter som ligger inom Kriminalvårdens avtal samt matcha dessa mot beställningskraven och därefter utföra beställningen. Rollen innefattar även att ge stöd till verksamheten i form av att svara på frågor kring beställningar och avrop samt att fånga upp synpunkter kring Kriminalvårdens leverantörer. Du kommer även att göra direktupphandlingar, upplägg av nya leverantörer samt skriva manualer.

Sektionen för ekonomiadministration arbetar även med leverantörsreskontra, kundreskontra, anläggningsredovisning, löpande bokföring, månadsbokslut samt delår- och årsbokslut. Vid arbetstoppar kan arbetet även komma att innefatta viss del av kontering och distribution av leverantörsfakturor samt andra uppgifter inom ekonomiadministrationen.


Kvalifikationer
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vidare planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du strukturer själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt, du ser möjligheterna i förändringar.

För oss är det viktigt att du delar Kriminalvårdens grundläggande värderingar om en human människosyn, respekt för individen samt tron på människans vilja och förmåga att utvecklas. Du är även medveten om och har förståelse för hur bakgrund, kultur och grupptillhörighet påverkar dig själv och andra. Vidare förväntas du med ditt förhållningssätt bidra till att alla blir likvärdigt bemötta. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Vi söker dig som har:
• YH-utbildning inom ekonomiadministration alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som Kriminalvården bedömer relevant
• Erfarenhet av arbete inom ekonomi
• Erfarenhet av arbete med e-handel
• Förmåga att uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska

Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete inom en statlig myndighet
• Erfarenhet av ekonomisystemet UBW/ agresso
• Erfarenhet av Visma Proceedo
• Erfarenhet av Servicearbete
• Goda kunskaper i Microsoft Office (Excel och Word)

ÖVRIGT
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetande. Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Kriminalvården strävar efter en jämn könsfördelning och ökad mångfald.

För att skicka in din ansökan, klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV
ställer du direkt till Visma Recruit 0771- 693 693. Frågor om specifika jobb besvaras av den kontaktperson som anges i annonsen. Vi tar inte emot ansökningar i pappersform eller per e-post.

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av
rekryteringsannonser. Kriminalvården har upphandlade avtal

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse Placeringsort Norrköping, upphör: 2022-03-31 .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kriminalvårdens servicecenter

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C51728".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kriminalvården (org.nr 202100-0225)

Arbetsplats
Kriminalvårdens servicecenter

Jobbnummer
5646582

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kriminalvårdens servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kriminalvårdens servicecenter: