Administratör till SCC Skiljedomsinstitut

Stockholms Handelskammares Service AB / Juristjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla juristjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Handelskammares Service AB i Stockholm

Är du vår nya kollega?

Är du serviceinriktad och tycker om att jobba i en internationell miljö? Vill du arbeta i ett team där arbetsglädje, samarbete och hög kvalitet står i fokus? Då ser vi gärna att du söker tjänsten som administratör hos oss på SCC Skiljedomsinstitut!

Vilka är vi?

SCC Skiljedomsinstitut grundades år 1917 och är en oberoende enhet inom Stockholms Handelskammare. SCC är ett av världens största och mest välrenommerade internationella tvistlösningsinstitut och varje år hanterar vi ca 150-200 tvister med parter från fler än 40 länder. Vi hanterar både nationella och internationella kommersiella tvister mellan företag och investeringstvister mellan företag och stater.

Vill du veta mer om SCC:s viktiga roll för Sverige och världen? Läs vår rapport "Tvister säljer Sverige"!

Arbetsuppgifterna

I rollen som administratör är du central för SCC. En del av din tid lägger du på att administrera tvisterna (i nära samarbete med en jurist på samma rotel), en del lägger du på den deponeringstjänst som Stockholms Handelskammare erbjuder.

Du har stora möjligheter till att driva olika projekt utifrån intresse och tidigare erfarenheter. Du arbetar nära juristerna och du samarbetar nära övriga administratörer. Vi ser gärna att du deltar aktivt i att forma din egen roll, genom att komma med egna förslag på projekt som du skulle uppskatta att engagera dig i för att förbättra verksamheten ytterligare.

Det förekommer i mindre mån arbete på kvällar och/eller helger bland annat i och med att vi ibland genomför event på kvällstid och då vi utser interimistisk skiljedomare några gånger per år (vilket sker inom 24 timmar).

Vi erbjuder alla våra medarbetare förmånlig pension, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring, föräldralön, föräldrabonus, frukost på fredagar, Benifys förmånsportal och tre extra lediga dagar (utöver 30 semesterdagar).

Teamet och arbetsplatsen

SCC Skiljedomsinstitut består av ett sekretariat som leds av en generalsekreterare. På sekretariatet jobbar sju jurister, fyra administratörer och två studentmedarbetare. Vi har ofta praktikanter (svenska och internationella). Vi utgör en enhet inom Stockholms Handelskammare och delar lokal med övriga enheter inom Stockholms Handelskammare.

Vårt kontor finns i moderna lokaler i Stockholms hjärta, på Regeringsgatan 29.
Vem är du?

Vi tror att du har ett genuint intresse för service i förhållande till kollegorna och användarna av våra tjänster, att du kan jobba på engelska, att du gillar att samarbeta med dina kollegor och att du har många bra idéer för att förbättra vår verksamhet och för att se till att vi ligger kvar i framkant inom vår bransch.

Hos oss händer mycket samtidigt och för att trivas hos oss tror vi att du är bra på att leda dig själv, ser lösningar på problem, är noggrann och levererar med hög kvalitet.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, t.ex. vid domstol, advokatbyrå eller med ärendehantering i annan verksamhet.

Paralegal-utbildning är meriterande.

Vi arbetar med ett stort antal internationella tvister och delar av vår styrelse är internationell. Vi arbetar på både svenska och engelska och övriga språkfärdigheter är meriterande.

Processen

Vi rekryterar löpande under ansökningstiden så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Vi tar alltid minst två referenser på alla vi rekryterar till Stockholms Handelskammare och vi tycker att det är lika viktigt att du som söker jobb hos oss också kan ta referenser på oss som arbetsgivare. Vi vet hur viktig matchningen är från bådas håll och därför kan alla slutkandidater be rekryterande chef om två referenser i slutet av rekryteringsprocessen. Våra referenser är våra befintliga medarbetare som kan svara på frågor om hur de upplever att det är att jobba hos oss.

Kontakta Madeleine Thörn, biträdande generalsekreterare med operativt ansvar, vid frågor och intresse av referenstagning av arbetsplatsen.

Vi begär in utdrag från belastningsregistret innan tjänsten tillsätts.

Handelskammaren grundades 1902 och är i dag en av Sveriges ledande näringslivsorganisationer och den ledande mötesplatsen för samhällsbyggare i Stockholm-Uppsala. Till oss kommer företagare, politiker och andra beslutsfattare i huvudstadsregionen för att skaffa ny kunskap eller knyta affärskontakter. Årligen arrangerar vi runt 200 evenemang - allt från nätverksträffar, seminarier och frukostmöten till stora evenemang som Tulldagen, Distinget och World Trade Day. Vi skapar opinion, väcker debatt och påverkar beslutsfattare i frågor som är avgörande för konkurrenskraft och tillväxt i huvudstadsregionen. Förutom detta arbetar vi även med tvistlösning via SCC Skiljedomsinstitutet, med deponering av källkod, och med kommersiella tjänster inom exempelvis internationell handel. Stockholms Handelskammare är en dynamisk arbetsplats med kunniga och engagerade medarbetare som brinner för att skapa Europas bästa huvudstadsregion tillsammans med de cirka 2000 medlemsföretagen.

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms Handelskammares Service AB (org.nr 556095-7952), https://www.stockholmshandelskammare.se/

Arbetsplats
Stockholms Handelskammare

Jobbnummer
8335305

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Handelskammares Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Handelskammares Service AB: