Administratör till Polismyndighetens Inköpsenhet
Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Ekonomiavdelningen i Stockholm,
Solna,
Uppsala,
Västerås,
Norrköping eller i
hela Sverige Polismyndigheten söker administratör till inköpsenheten vid Ekonomiavdelningen i Stockholm.
Ekonomiavdelningen, som är en gemensam avdelning inom Polismyndigheten ansvarar för myndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service och inköp.
Enheten för inköp ansvarar för all anskaffning (exklusive IT) inom Polismyndigheten på både nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 4 miljarder kronor. Enhetens administratör ingår i en grupp som består av olika enhetsgemensamma specialister.
Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag verkligen kan göra skillnad? Genom högt engagemang, tillgänglighet och effektivitet strävar vi efter att erbjuda en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet, lärande och utveckling genom att tillvarata alla medarbetares engagemang och kompetens. Som anställd i Sveriges största myndighet uppmuntras du till eget ansvarstagande och personlig utveckling.
Publiceringsdatum2018-09-14ArbetsuppgifterPolismyndighetens Inköpsenhet har behov av en Administratör med kunskap om arkivering och bidrar aktivt till att Inköpsenheten har och bibehåller en väl fungerande offentlig förvaltning.
Huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
• ansvara för enhetens arkiv
• ansvara för enhetens beslutshantering
• vara stöd till enhetens ledningsgrupp
• hantera mötes- och lokalbokningar
• hantera dagordningar och beredningar
KvalifikationerVi söker dig som har:
• gymnasieexamen eller alternativ utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• minst 3 års erfarenhet i rollen som administratör av administration
• goda kunskaper i Microsoft Office
• kunskap om arkivering
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av att ordna och förteckna arkiv
• erfarenhet av offentlighets- och sekretesslagen
Dina personliga egenskaperSom administratör på Inköpsenheten är det viktigt att du som person är strukturerad och noggrann. Arbetet innebär att du behöver vara "spindeln i nätet", det är därför bra om har god förmåga att hantera stress och kan ha många bollar i luften samtidigt. Du ska också ha en bra servicekänsla och hålla en hög servicenivå.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
ANSTÄLLNINGEN:
Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning.
Flextid tillämpas.
Tillträde enligt överenskommelse.
Arbetsplatsen ligger på Polhemsgatan 30 i Stockholm.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.
ANSÖKAN:
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på
www.polisen.se/personuppgifter/rattigheterHar du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult Hannele Suuronen,
hannele.suuronen@polisen.se.
POLISMYNDIGHETEN
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på
www.polisen.se Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Vi ser fram emot din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-09-28
Ange följande referens när du ansöker: C21830/2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFredrik Lundgren 010-56 382 22
FöretagPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
AdressPolismyndigheten, Ekonomiavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm
KontorsadressPolhemsgatan 30 10226 Stockholm
Jobbnummer 4347315
Observera att sista ansökningsdag har passerat.