Administratör till personlig assistans
Göteborgs kommun / Administratörsjobb / Göteborg
2022-01-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör till personlig assistans" (publicerad 2023-03-31) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs kommun i Göteborg,
Härryda,
Tjörn,
Alingsås,
Orust eller i
hela Sverige Förvaltningen för funktionsstöd i Göteborgs Stad arbetar för att människor med funktionsnedsättning ska kunna leva självständiga liv med meningsfull sysselsättning, rik social samvaro och full delaktighet i samhället utifrån sina förutsättningar. Vi beslutar utifrån lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade samt socialtjänstlagen, och arbetar med boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, olika former av avlastning, stöd och ledsagning.
Med ca 6 000 medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning och vill vara med och utveckla kunskapsområdet och bidra till att rättigheterna om delaktighet och tillgänglighet gäller alla.
Här finns plats för dig som är bra på att inkludera andra, tänker nytt och som med engagemang skapar bättre vardagar för göteborgarna. Välkommen att bli en av oss! Du är Göteborg.
Följ oss gärna på LinkedIn:
www.linkedin.com/company/goteborg-funktionsstod Publiceringsdatum2022-01-04ArbetsuppgifterÄr det du som håller en hög servicenivå och är en fena på administration?
Till oss inom personlig assistans, förvaltningen för funktionsstöd, söker vi nu en administratör för tillsvidareanställning.
All kommunal assistansverksamhet i Göteborgs stad har efter omorganiseringen som skedde årsskiftet 2020/2021 samlats under samma verksamhet. Du kommer arbeta i en arbetsgrupp tillsammans med fyra andra administratörer. Våra lokaler finns på Första Långgatan 28 A. På vår enhet ger vi administrativt stöd till medarbetare och chefer inom personlig assistans. Du kommer främst vara ett chefsstöd i den löneadministrativa processen och ser till att våra medarbetare får rätt lön i rätt tid, konterar fakturor mm. Du arbetar i system som Proceedo, Personec, Aiai och till viss del TimeCare.
Rollen innebär tätt samarbete och kontinuerlig dialog med enhetscheferna inom personlig assistans samt olika stödfunktioner och medarbetare inom personlig assistans. Vi erbjuder dig ett stimulerande uppdrag i en positiv och kompetent grupp som tänker nytt och arbetar tillsammans.
Välkommen till oss!
KvalifikationerVi söker dig som har en dokumenterad erfarenhet av administrativt uppdrag inom offentlig förvaltning och har du längre erfarenhet av beställningar och fakturering eller löneprocessen ser vi det som högt meriterande. Krav är att du har godkänd gymnasieutbildning och har du eftergymnasial utbildning mot administration är det meriterande. Goda kunskaper om lagar och avtal inom anställningsområdet är ett krav. Det är meriterande om du har arbetat i systemen Proceedo, Personec, Aiai och TimeCare. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs stad får utbildning i dessa.
För att passa i uppdraget som administratör hos oss ser vi att du har ett gott bemötande med en öppen, professionell och positiv attityd. Du har en hög servicenivå med intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du anstränger dig för att hitta lösningar på problem som. Uppdraget kräver även en god samarbetsförmåga samt ett strukturerat arbetssätt. Du har förmåga att använda tiden effektivt och arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt, samt se till att arbetet slutförs.
Känner du igen dig i ovanstående beskrivning så kommer du att trivas på vår enhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
Intervjuer för denna tjänst kommer att hållas digitalt på grund av rådande pandemi.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Vi värnar om våra medarbetares hälsa och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, rabatterade träningskort och cykelförmån. Vi har rökfri arbetstid.
När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-03-08 Tillträde snarast möjligt.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-01-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C71535".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs kommun (org.nr 212000-1355)
Arbetsplats Göteborgs Stad , Förvaltningen för funktionsstöd
Kontakt Enhetschef
Ulrika Hernandez
031-365 80 79 Jobbnummer 6224763
Observera att sista ansökningsdag har passerat.