Administratör till överförmyndarverksamheten
Hässleholms kommun / Administratörsjobb / Hässleholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hässleholm,
Perstorp,
Östra Göinge,
Kristianstad,
Osby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hässleholms kommun i Hässleholm Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Kommunledningskontoret är kommunstyrelsens organ för ledning, tillsyn och samordning. Förvaltningen ansvarar för övergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, IT, teknik, tillväxt och kommunikation.
Kansliavdelningen arbetar med den centrala ärendeberedningen till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige, juridisk rådgivning, kommunarkivet, dokument- och ärendehantering, allmänna val, EU-val, folkomröstningar, borgerliga vigslar samt kommunal författningssamling. Till avdelningen hör även överförmyndarverksamheten samt chefssekreterare till kommunalråd, oppositionsråd och kommunchef.
Överförmyndare väljs av kommunfullmäktige och på kansliavdelningen i Hässleholms kommun består överförmyndarverksamheten av en jurist och två handläggare. Överförmyndarens uppgift är att utöva tillsyn över förmyndare, förvaltare och gode mäns förvaltning. Denna tillsyn avser att ge garanti mot rättsförluster för personer som själva inte kan ta tillvara sin rätt, förvalta sin egendom eller sörja för sin person.
Nu söker Hässleholms kommun en administratör till överförmyndarverksamheten!
Publiceringsdatum2017-12-12Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter kommer att bestå av administrativa uppgifter på enheten som till exempel:
• Registrera inkomna handlingar (post, e-post)
• Expediera beslut och andra handlingar
• Ta emot besök och svara i telefon
• Utgöra enhetens administrativa mittpunkt.
Andra arbetsuppgifter inom överförmyndarens ansvarsområden kan bli aktuella såsom till exempel granskning av årsräkningar.
KvalifikationerDu ska ha gymnasieutbildning och minst två års arbetslivserfarenhet av likvärdigt arbete som till exempel sekreterare, kontorist eller registrator.
Vi ser gärna att du har administrativ utbildning inom området, arbetlivserfarenhet av överförmyndarverksamhet samt erfarenhet av arbete inom kommunal eller statlig förvaltning
Då du kommer att dokumentera, skriva tjänsteanteckningar och liknande behöver du ha mycket god förståelse för det svenska språket i såväl tal som skrift samt även ha goda kunskaper i Office-paketet och lätt för att lära dig nya datasystem.
Som person är du strukturerad, noggrann och organiserar ditt arbete på ett effektivt sätt. Du kan arbeta bra med andra människor och bidrar med en positiv anda. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och arbetar självständigt med dessa.
Du ska dela värderingar och förhållningssätt som beskrivs i vår medarbetar- och ledarpolicy,
http://www.hassleholm.se/medarbetarpolicy.Din arbetsplats kommer att vara på Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelser.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 50 % sysselsättningsgrad och med tillsättning snarast eller enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Deltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-31
Ange följande referens när du ansöker: KLK-28-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKommunsekreterare Elisabeth Aidemark 0451-26 83 45
Jurist Josefin Moëll 0451-26 83 60
FöretagHässleholms kommun
AdressHässleholms kommun
Stadshuset
28180 HÄSSLEHOLM
KontorsadressStadshuset
Jobbnummer 3848851
Observera att sista ansökningsdag har passerat.