Administratör till Östra Göteborgs nya administrativa enhet
Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs stad., SDF Östra Göteborg i Göteborg I stadsdelsförvaltningen Östra Göteborg arbetar cirka 1800 medarbetare tillsammans för att möta invånarnas behov av service. Stadsdelen Östra Göteborg omfattar områdena Bergsjön, Gamlestaden, Kortedala, Kviberg och Utby och här bor drygt 50 000 invånare. Stadsdelen har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsdelens struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt.
Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Östra Göteborg ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?
Publiceringsdatum2018-08-14ArbetsuppgifterFör att samla vår kompetens och ge ett likvärdigt stöd till alla våra verksamheter har vi i Östra Göteborg sedan i juni startat en administrativ enhet. Som administratör hos oss ingår du i en arbetsgrupp bestående av 23 medarbetare, varav åtta arbetar mot äldreomsorg och hälso- och sjukvård och 15 mot individ- och familjeomsorg samt funktionshinder. Detta kan komma att ändras efter hand, beroende på hur behovet ser ut.
Som administratör har du en central och viktig roll, med många kontaktytor gentemot brukare, anhöriga och förvaltningens chefer. Du arbetar med dagliga administrativa uppgifter inom verksamheten såsom avgiftsberäkning, hantering och fakturaadministration, samt har kontakt med brukare och anhöriga i deras frågor och ärenden. Du ansvarar även för myndighetsutövning när det gäller beslut kring avgifter för brukarna.
Vidare kommer du bistå med chefsstöd vid personaladministrativa frågor, exempelvis anställningar, grundschema, felsökning i personal- och ekonomisystem, kontroll inför lönekörning samt tjänstgöringsintyg. I rollen ingår även fakturahantering samt framtagande av statistiskt underlag.
I dagsläget är denna tjänst riktad mot sektor äldreomsorg samt hälso- och sjukvård. I sektorn som består av cirka 600 medarbetare finns många olika verksamheter som exempelvis träffpunkter, fixartjänst, hemtjänst, hemsjukvård, korttidsvård, äldreboenden samt förebyggande verksamhet.
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag med stor variation i arbetsuppgifterna. I och med att vi står inför en utveckling av både arbetssätt, organisation och arbetsmiljö, söker vi nu dig som vill ta chansen att bidra till detta!
KvalifikationerFör den här tjänsten söker vi dig som har en YH-utbildning med inriktning administration eller en högskoleutbildning med inriktning mot administration, socialt arbete eller personalfrågor.
Du är serviceinriktad i ditt bemötande mot andra och du har förmåga att planera, strukturera och organisera ditt arbete. Genom att vara lyhörd och kommunicera, skapar du förtroende och goda relationer med olika parter. Du säkerställer att alla berörda parter får den information och service de efterfrågar, samtidigt som du handlar i enlighet med fattade beslut och riktlinjer inom förvaltningen. Du har förmåga att samarbeta med andra men trivs även med att ta eget ansvar. Du ser förbättringsområden och bidrar med förslag till utveckling.
I denna tjänst är det meriterande om du behärskar förvaltningens administrativa system som du kommer att arbeta i, framförallt Treserva och Personec. Är du sedan tidigare van att arbeta i och hantera andra IT-system och databaser, ses även detta som meriterande. Du behöver ha mycket goda kunskaper i svenska språket, i såväl tal som skrift. Behärskar du fler språk än svenska är detta meriterande.
Låter det som en tjänst för dig? Välkommen med din ansökan!
I den här rekryteringen kommer du som söker få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område. I urvalet kommer vi att utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV, och alltså inte använda personligt brev som ansökningshandling.
ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
I Östra Göteborg arbetar vi för att arbetsmiljön ska vara god och hälsofrämjande. Som anställd erbjuds du ett friskvårdsbidrag och även ett flertal rabatterade aktiviteter. Rökfri arbetstid tillämpas i hela förvaltningen.
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 december 2018 eller enligt överenskommelse. .
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-08-28
Ange följande referens när du ansöker: A805430
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRose-Marie Karayel 031-365 40 49
FöretagGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
AdressGöteborgs stad., SDF Östra Göteborg
Box 47 107
40258 Göteborg
KontorsadressFörstamajgatan 2B
Jobbnummer 4289862
Observera att sista ansökningsdag har passerat.