Administratör till myndighet i Norrköping
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Norrköping,
Söderköping,
Finspång,
Linköping,
Katrineholm eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-06-14Om tjänstenVi söker en kvalificerad Administratör för uppdrag hos en statlig myndighet i Norrköping. Enheten HR-Lön behöver förstärka temporärt med en kvalificerad administratör som kan rycka in och hjälpa till med administration inom HR-Lön.
I uppdraget ingår bland annat att hantera specifika administrativa arbetsuppgifter, såsom vissa löpande rapporter till andra myndigheter men även andra förekommande och tilldelade administrativa uppgifter.
Övrigt förkommande arbetsuppgifter kan vara:
• Statistikrapportering
• Föra protokoll
• Sköta konferensbokning
• Administrera och skriva rapporter samt rutinbeskrivningar
• Skriva och publicerat informationsmaterial på lokalt intranät
Uppdragsperiod och omfattning:
Uppdraget, som är på heltid, beräknas starta 1 oktober 2024 och pågå till och med 31 december 2024 med möjlighet till förlängning med 3 månader.
Tjänsten utförs på dagtid och är placerad på myndighetens kontor i Norrköping.
Möjlighet till visst distansarbete kan finnas när arbetet tillåter och enligt myndighetens distanspolicy.
Krav för tjänsten:
• Relevant eftergymnasial utbildning inom administration
• Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
* Minst tre till fem års (3-5) arbetslivserfarenhet som administratör/assistent
• kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
• Erfarenhet av olika urvalsprocesser inom rekrytering
För att vi ska ha möjlighet att ta dig vidare i processen behöver du tydligt redogjort i ditt CV att samtliga ovan krav är uppfyllda. Ange vilket/vilka uppdrag som påvisar efterfrågad erfarenhet. Tidsperiod ska anges i år och månad ÅÅ-MM samt om det varit en heltid eller en deltidsanställning.
Meriterande:
• Bred erfarenhet och kunskap av administrativa uppgifter av mångahanda slag
• Erfarenhet av HR och lönesystemet Heroma
• Erfarenhet av att arbetat med dokumenthanteringssystem
• Arbetslivserfarenhet från HR avdelning inom offentlig sektor
Om dig
Du är flexibel och kan snabbt ta dig an och sätta dig in i olika arbetsuppgifter på ett bra sätt. Vidare ser vi att du har hög integritet och initiativförmåga samt tar egna initiativ till olika effektivitets/förbättringsförslag. Att du dessutom trivs i en roll där du levererar service på hög nivå med en god samarbetsförmåga ser vi som en självklarhet.
För att säkerställa en kompetensbaserad rekrytering använder vi oss i denna process av arbetspsykologiska tester. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Sista ansökningsdag 2024-06-24.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Anki Arnquist via växel 010 - 173 73 00 alternativt
anki.arnquist@adecco.se Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via
info@adecco.se Välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-06-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Kontakt National recruiter
Anki Arnquist
Anki.Arnquist@adecco.se Jobbnummer 8750367
Observera att sista ansökningsdag har passerat.