Administratör till inspektionsavdelningen
Arbetsmiljöverket (Av) / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arbetsmiljöverket (Av) i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Örebro eller i
hela Sverige Vi arbetar för rätten till sunda, säkra och utvecklade arbetsförhållanden. Vi driver på för att det på varje arbetsplats ska finnas ett aktivt arbetsmiljöarbete, där alla vill och kan bidra.
Dnr 2019/058465
Vill du arbeta med frågor som rör administration i en organisation som gör skillnad för hela arbetsmarknaden och som bidrar till en bättre arbetsmiljö, färre olyckor och tillbud för alla som arbetar i Sverige? Då kan detta vara något för dig!
Vi söker en administratör till region öst i Stockholm som, tillsammans med kunniga och engagerade medarbetare, ska arbeta med myndighetens administration.
Vi söker en administratör för chefsstöd, myndighetsutövning och fakturahantering. Du kommer även att vara kontaktperson när det gäller lokaler samt för att sköta beställningar. Administrationsgruppen på regionen träffas regelbundet och består av åtta medarbetare.
Region öst har medarbetare i Stockholm och Linköping. Vi är totalt 102 medarbetare fördelade på sju sektioner. Tjänsten är placerad i Stockholm och innebär stöd både till vår inspektionsavdelning och även regelavdelning, vars verksamhet bland annat handlar om att skriva föreskrifter inom arbetsmiljöområdet.
Ditt nya arbete
Tjänsten innebär att stödja olika delar inom myndigheten. I arbetet som administratör ingår att:
• arbeta med stöd till chefer
• vara stöd i tillsynen
• sköta fakturahantering
• vara kontaktperson när det gäller lokaler
• beställa varor och tjänster till myndigheten
• bidra till den administrativa utvecklingen inom avdelningen
Kvalifikationskrav
Du ska ha:
• minst tre års gymnasieutbildning, även Komvux
• minst två års erfarenhet av administration de senaste 10 åren
• mycket goda IT-kunskaper samt kunskaper i Officepaketet
• mycket goda kunskaper i tal och skrift i svenska språket
För att lyckas i uppdraget måste du vara strukturerad, noggrann, service- och utvecklingsorienterad, ha god förmåga att prioritera, ta initiativ och kunna hantera flera parallella arbetsuppgifter. Du är även en person som ser vikten av att kommunicera och bidra till den sociala gemenskapen på enheten. Vid urvalet kommer vi att lägga stor vikt vid din personliga lämplighet.
Det är meriterande om du har:
• Erfarenhet av digitala arbetssätt så som tex Primula, Stratsys, Public, Agresso.
• Minst två års erfarenhet av administration kopplat till myndighetsutövning de senaste 10 åren.
Mer om anställningen
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid och är för närvarande placerad på Drottningholmsvägen i Stockholm. Vi har individuell lönesättning och tillämpar 6 månaders provanställning.
Läs mer om vad vi erbjuder på vår hemsida av.se/arbeta hos oss .
Arbetsmiljöverket erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Att vi är olika bidrar till att verksamheten blir effektiv och för att kunna ta tillvara på varje medarbetares kompetens har vi ett inkluderande synsätt.
Som medarbetare tar du ansvar för dina arbetsuppgifter och bidrar till helheten genom att visa engagemang och hänsyn i samarbetet med andra. Du agerar efter våra värdeord trovärdig, kommunikativ och offensiv samt du har ett likabehandlingsperspektiv i din vardag. Tillsammans ska vi lyckas nå våra verksamhetsmål, bidra till en hälsosam arbetsmiljö och verka för en lärande arbetsplats.
Om du har frågor
Frågor om anställningen besvaras av HR-specialist Lina Rejnö. Facklig kontaktperson för både SACO och ST är Anette Areklew. HR-specialist och facklig representant nås via växeln på telefon 010-730 90 00.
Rekryteringen sköts av Arbetsmiljöverket och vi undanber oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Välkommen med din ansökan senast den 30 november 2019.
Vi tar endast emot ansökningar via detta system. Ansök genom att klicka på länken nedan.
Om avdelningen för inspektion
Inspektionsavdelningen består av en avdelningsstab och fem regioner: nord, mitt, öst, väst och syd. Avdelningens huvudsakliga uppgift är att svara för tillsyn enligt arbetsmiljölagstiftningen. Våra arbetsmiljöinspektörer genomför inspektioner och utreder olyckor och tillbud utifrån arbetsmiljölagens och aktuella föreskrifters krav. Vi arbetar förebyggande via informationsinsatser och utbildningar, samverkar med andra myndigheter och beslutar i ärenden om förelägganden och förbud.
Arbetsmiljöverket är en myndighet som har regeringens och riksdagens uppdrag att se till att lagar om arbetsmiljö- och arbetstider följs av företag och organisationer. Alla anställda i Sverige har rätt till en bra arbetsmiljö enligt arbetsmiljölagen. Vårt mål är att minska riskerna för ohälsa och olycksfall i arbetslivet och att förbättra arbetsmiljön ur ett helhetsperspektiv. Vi är idag ca 650 medarbetare fördelade på totalt 12 orter i Sverige.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare, provanställning Tillsvidare
Publiceringsdatum2019-11-11ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagArbetsmiljöverket (Av)
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Arbetsmiljöverket (Av) (org.nr 202100-2148),
http://www.av.se Arbetsplats Arbetsmiljöverket Region öst
Jobbnummer 4949025
Observera att sista ansökningsdag har passerat.