Administratör till Forensisk sektion, Stockholm

Polismyndigheten, Polisregion Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Den regionala utredningsenheten ansvarar tillsammans med polisområdena för regionens utredningsverksamhet. Här organiseras regionens forensiska arbete, brottssamordningsfunktion, aktionsgrupp/-er, brottsoffer- och personsäkerhetsarbete samt regional spaningsverksamhet och teknikspaning. Vid den regionala utredningsenheten utreds även miljö- och arbetsmiljöbrott, IT-brott, större bedrägeriärende, samt grov organiserad brottslighet som är gränsöverskridande.

Forensisk sektion har ett övergripande ansvar för regionens kriminaltekniska verksamhet. Funktionsansvaret för forensisk analysverksamhet ligger på regionalnivå medan Nationellt forensiskt centrum innehar processansvaret för den forensiska verksamheten.


Publiceringsdatum
2020-07-24

Arbetsuppgifter
Som Administratör på Forensisk sektion i Region Stockholm arbetar du främst med administration och samordning. Dina huvudsakliga uppgifter kommer bestå av:

• administration av sektionens kvalitetsarbete exempelvis renskrivning av metodbeskrivningar, andra kvalitetsdokument, samordning av upprättade avvikelser och klagomål, mfl.
• protokollföring samt samordning av redovisning till olika forum och möten
• administrativt stöd till regionens nyupprättade fyra forensiska stationer
• utskrift av dikterade brottsplatsundersökningar
• administration av regionens två referenssamlingar (vapen- och referenssamlingen)
• övriga administrativa arbetsuppgifter som sektionen har behov av

Du kommer i din roll att utgöra ett viktigt stöd till sektionen och få inblick i material som råder under hög sekretess. Då Forensisk sektion utför brottsplatsutredningar kommer du få hantera material som kan uppfattas som stötande eller obehagligt.


Kvalifikationer
Kvalifikationer
Vi söker dig som har
• avslutad gymnasieutbildning
• minst tre års erfarenhet av att arbeta i en administrativ roll eller med motsvarande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för sektionens administrativa uppdrag
• mycket goda kunskaper i svenska såväl i tal som i skrift
• vana att skriva protokoll och dokument (metodbeskrivningar eller liknande)
• vana att använda datorn som ditt främsta arbetsverktyg och goda kunskaper i Excel, Word och Powerpoint

Meriterande
Det är meriterande om du har
• kunskap om och erfarenhet av kvalitetsarbete/ISO-standarder
• arbetat i en ackrediterad/kvalitetsstyrd verksamhet
• arbetat i en myndighet med hög sekretessmedvetenhet
• goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift
• vana att arbeta i polisens berörda system

Dina personliga egenskaper
För att trivas i rollen är det viktigt att du som person är trygg i dig själv och har empatiskt förmåga. Du är strukturerad och noggrann och trivs i en serviceinriktad funktion som ställer krav på prestigelöshet och flexibilitet. Du har en god förmåga att överblicka, prioritera och du är lösningsfokuserad. Då arbetet innebär många kontaktytor såväl internt som externt, förväntar vi oss att du är kommunikativ och har god förmåga att skapa kontakt och dialog och att du trivs med att arbeta såväl enskilt som i grupp. Du har förmåga att hantera material som kan uppfattas som stötande eller obehagligt och lägger stor vikt vid rättssäkerhet och sekretess. Sammantaget söker vi dig som är:

• strukturerad och noggrann
• flexibel och lösningsfokuserad
• kommunikativ med förmåga att formulera dig såväl muntligt som skriftligt
• serviceinriktad och prestigelös

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.



ÖVRIGT
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Stockholm

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Veckoplanerad arbetstid Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-08-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C40613/2020".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Polismyndigheten (org.nr 202100-0076)

Arbetsplats
Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Jobbnummer
5302647

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Polisregion Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Polisregion Stockholm: