Administratör till begravningsverksamheten
Göteborgs begravningssamfällighet, Begravningsavdeln, Begravning / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs begravningssamfällighet, Begravningsavdeln, Begravning i Göteborg Göteborgs begravningssamfällighet är en förvaltning inom Svenska kyrkan som ansvarar för 36 kyrkogårdar och ca 117 000 gravplatser, begravningskapellen och krematorierna i Göteborg. Vi är med ca 180 tillsvidareanställda - som kompletteras med omkring 150 säsongsanställda - landets största kyrkogårdsförvaltning. Verksamheten omsätter cirka 210 miljoner kronor och styrs av förtroendevalda inom Svenska kyrkan i Göteborg. Göteborgs begravningssamfällighet bildades den 1 januari 2018 efter en omorganisation av Göteborgs kyrkliga samfällighet. Förvaltningen är organiserad i tre avdelningar; skötsel, begravning och krematorium, samt ett gemensamt kansli.
Begravningsavdelningen ansvarar för hantering och beslut i gravrättsärenden, bokningar av kapell och gravplats vid gravsättningar, samt gravgrävning och nyanläggning av kyrkogårdsmark.
Publiceringsdatum2020-09-10BeskrivningVi söker nu en administratör som med stort engagemang kan bidra till att vi lyckas med vårt uppdrag som syftar till att medborgare och samarbetsparter ska få ett gott bemötande i kontakten med begravningsverksamheten.
Begravningsexpeditionen svarar för hantering och beslutsfattande utifrån begravningslagen i ärenden som framför allt rör gravrättsinnehav och gravsättningar. Du - tillsammans med dina sex kollegor och enhetschefen - ansvarar för att planera och självständigt ge en mycket god service till alla samarbetsparter. Din arbetsplats kommer att finnas på begravningsexpeditionen som är belägen vid Kvibergs kyrkogård.
Dina arbetsuppgifterDu arbetar på ett ansvarsfullt och serviceinriktat sätt med bokningar av kapell och gravsättningar, hanterar gravrättsärenden, namnplaketter, samt upprättar gravbrev och minnesbrev. Arbetet utförs i nära samarbete med begravningsbyråerna och anhöriga via mejl och telefon, men även genom fysiska besök på begravningsexpeditionen. Viss tjänstgöring i förvaltningens telefonväxel kan förekomma.
KvalifikationerFör att trivas med arbetet som administratör hos oss behöver du kunna bemöta människor i svåra situationer på ett professionellt sätt. Du ska ha slutfört en treårig gymnasieutbildning och vi ser gärna att du har en eftergymnasial administrativ påbyggnadsutbildning. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift och det är meriterande om du behärskar andra språk. Vi vill att du ska ha minst ett par års administrativ vana, vara bekväm med att arbeta i flera olika system, samt ha en god förmåga att arbeta strukturerat.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde efter överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen och förenkla kommunikationen med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brevledes.
Vi undanber oss vänligt men bestämt alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Efter överenskommelse Tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-09-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagGöteborgs begravningssamfällighet, Begravningsavdeln, Begravning
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/6".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Göteborgs Begravningssamfällighet (org.nr 252004-9020)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Göteborgs begravningssamfällighet, Begravningsavdeln, Begravningsexpedition
Jobbnummer 5353195
Observera att sista ansökningsdag har passerat.