Administratör till Administrativa enheten inom socialnämndens verksamheter

Örebro kommun / Administratörsjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Örebro kommun i Örebro, Kumla, Nora, Ljusnarsberg eller i hela Sverige

Vill du bli en vardagshjälte? På Administrativa enheten kan vi erbjuda dig ett roligt och stimulerande arbete där du får vara med och bidra till en bättre vardag för medborgarna.

Publiceringsdatum
2022-08-30

Om tjänsten
Administrativa enheten är en servicefunktion som tillhandahåller Socialnämndens verksamheter med kunskap, administrativt stöd, fakturahantering m.m. Som administratör hos oss kommer du att arbeta med arkivet samt hantering och utlämning av handlingar. Du stötta upp i receptionen samt med andra administrativa uppgifter. Vid din sida har du 8 kollegor med olika typer av administrativa arbetsuppgifter och i den här rollen kommer du ha beröringspunkter med många av dem vilket leder till ett varierat och roligt arbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

• receptionsarbete och posthantering
• ansvara för arkivet och handlägga ärenden vid utlämning av handlingar
• samordna kontakter med interna och externa intressenter och
samarbetspartners
• arbeta och dokumentera i verksamhetssystemen
• känna till och följa verksamhetens gällande lagar, policys och rutiner
• medverka i andra arbetsuppgifter inom enhetens verksamhetsområde

Kompetenser
• adekvat gymnasieutbildning eller YH-utbildning inom för tjänsten relevant område, så som administration eller ekonomi, alternativt annan inriktning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• erfarenhet av receptionsarbete
• erfarenhet av arkivhantering
• goda kunskaper kring utlämnande av handlingar samt handläggning av sekretessuppgifter

Som administratör är du serviceinriktad och lösningsfokuserad. Ditt arbetssätt präglas av ordningssinne, noggrannhet och ansvarstagande. För att trivas i rollen har du lätt att både arbeta självständigt såväl som tillsammans med andra. Som person är du trygg och stabil samt har en förmåga att fokusera på rätt saker i stressituationer. Du behärskar det svenska språket på ett sätt så att du kan kommunicera med kunder och kollegor samt skriftligt dokumentera det som verksamheten kräver. God datorvana krävs för arbetet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt meriterande

• somaliska språkkunskaper
• erfarenhet av arbete inom socialtjänsten
• erfarenhet av Örebro kommuns verksamhetssystem ex. Procapita, Raindance, Visma, W3D3, Teams

Tjänstens omfattning och tillträde
Anställningsform: tillsvidareanstälning

Sysselsättningsgrad: 100%

Tillträde: enligt överenskommelse

Antal tjänster: 1

Om arbetsplatsen
Administrativa enheten är en del av Individ- och familjeomsorgen vars huvuduppdrag är att stödja Örebroarna i deras vardag. Enheten utgår från Ribbingsgatan 1-3 i centrala Örebro.

Läs mer om hur det är att jobba i Örebro kommun på www.orebro.se/jobb.

Övrig information
Intervjuer kan komma att ske digitalt. På orebro.se/jobb/digitalaintervjuer kan du läsa mer om våra digitala intervjuer och hur du kan förbereda dig.

Så ansöker du
Sista ansökningsdag är 11 september.

Välkommen med din ansökan!

Skyddade personuppgifter? Läs mer om hur du ansöker på orebro.se/jobb/skyddadepersonuppgifter

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-09-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Örebro kommun

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Örebro kommun (org.nr 212000-1967), http://www.orebro.se

Arbetsplats
Örebro Kommun

Kontakt
Christina Lundin, Enhetschef
019-21 10 14

Jobbnummer
6932390

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Örebro kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Örebro kommun: