Administratör som kan jonglera!
Saab / Administratörsjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Saab i Linköping,
Mjölby,
Motala,
Norrköping,
Haninge eller i
hela Sverige Saab förser den globala marknaden med världsledande produkter, tjänster och lösningar som sträcker sig från militärt försvar till civil säkerhet. Saab har verksamhet och medarbetare på alla kontinenter och utvecklar, anpassar och förbättrar ständigt ny teknologi för att möta kundernas förändrade behov. Saab har cirka 12 000 medarbetare. Försäljningsintäkterna uppgår till 23 miljarder kronor. Forskning och utveckling motsvarar nära 20 procent av omsättningen.
Vad blir du en del av
Din placering blir på affärsenhet Saab Aerostructures inom affärsområde Aeronautics. Saabs kompetens och know-how kring flygplansstruktur koncentreras inom affärsenheten Aerostructures, som utvecklar, industrialiserar och tillverkar flygplansstruktur för främst den civila men även till viss del för militära marknaden.
Avdelningen Sourcing & Production är en avdelning på närmare 300 medarbetare med ansvar för att anskaffa och producera hårdvara från order till våra leverantörer fram till leverans av färdig produkt till våra kunder.
Din utmaning är att bli vår administratör med erfarenhet och drivkraft
Vi söker en person med förmågan att koordinera stödet till en bred verksamhet där vi leder och styr arbetet från order till våra leverantörer, genom den egna produktionen fram till leverans av färdiga produkter.
Avdelningens arbete drivs i en miljö där vi i huvudsak har internationella leverantörer och kunder. Du förväntas vara spindeln i nätet för att få en helhet att fungera såväl som att driva egna självständiga arbetsuppgifter.
Aerostructures är en relativt liten affärsenhet där vi samverkar brett mellan avdelningarna och god samarbetsförmåga är ett måste. Inom avdelningen Sourcing & Production finns två administratörer som samverkar för att stötta hela verksamheten. Vi behöver dig till den ena delen av verksamheten.
Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
• Administrativt stöd inom både inköp och produktion
• Koordinera genomförandet av aktiviteter inom avdelningen. Ex. konferenser, leverantörsmöten etc.
• Bokning av resor och stöd avseende reseplanering för avdelningen.
• Stöd till våra avdelningar i samband med externa besök till både avdelningen och affärsenheten.
• Koordinering av avdelningens budgetarbete samt stöd i ekonomiuppföljning till avdelningens chefer.
• Ansvaret att vara sammanhållande för avdelningens leverantörsportal, vilket innebär direkt stöd och även att kunna utbilda i hur systemet används.
Den vi söker "kan jonglera"
Vi söker dig som är utåtriktad, välorganiserad, initiativrik och tycker om att jobba med människor. Vi ser att du är flexibel, kan "hålla många bollar i luften" och har lätt att kommunicera. Arbetet inom avdelningen innebär mycket internationella kontakter varför goda kunskaper i engelska är viktiga. Vi arbetar hela tiden i Saabs olika administrativa system, vilket innebär att man ska ha god datorvana. Kunskap om Saabs olika system är en fördel.
Publiceringsdatum2012-06-20Arbetstider och omfattningHeltid
ErsättningSå ansöker duSista dag att ansöka är 2012-07-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPeter Andersson, personalavdelningen, +46 13 18 32 90, +46 734 18 32 90
Stefan Rönnmark, rekryterande chef, +46 13 18 48 98, +46 734 18 48 98
FöretagSaab
AdressSaab
Jobbnummer 1278405
Observera att sista ansökningsdag har passerat.