Administratör/Revisorsassistent

Borås kommun / Ekonomiassistentjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Borås kommun i Borås

Revisionskontoret i Borås Stad söker en administratör/revisorsassistent för vikariat i ett år.

Vi söker nu en administratör/revisorsassistent som kan sköta huvuddelen av Stadsrevisionens administrativa uppgifter i samband med att en medarbetare är föräldraledig. I arbetsuppgifterna ingår också att bistå yrkesrevisorerna i revisionen.


Revisionskontoret är centralt beläget i Borås. Arbetet är förenat med resor inom Staden och vid enstaka tillfällen också inom Sverige i samband med konferenser.

Revisionskontorets tjänstemän är biträden åt de 12 förtroendevalda revisorerna. Detta innebär att yrkesrevisorerna utför merparten av de konkreta revisionsuppgifterna, men också att tjänstemännen säkerställer en effektiv administrativ service åt de förtroendevalda. Kontoret har fem tjänstemän.


Du kommer att vara sekreterare i de två revisorsgrupperna, och ansvarig för kontakterna med de förtroendevalda revisorerna. Detta innebär att du utöver sedvanliga sekreteraruppgifter som utskick, protokollförande, mm, också ansvarar för lokalbokningar, anmälan till konferenser, bokning av utbildningar för de förtroendevalda, arvoden, organisering av deltagande i Kommunfullmäktiges möten, mm. Du kommer också att ansvara för huvuddelen av revisionskontorets övriga administrativa uppgifter. Du kommer att delta i revisionen genom att föra minnesanteckningar vid de intervjuer som yrkesrevisorerna genomför i granskningen, och även vid presidiemöten. Vid behov kommer du att bistå yrkesrevisorerna i granskningen på ytterligare områden.

För att lyckas i rollen ser vi att du har akademisk examen med inriktning mot offentlig förvaltning/ekonomi och/eller annan relevant utbildning. Nyutexaminerade kan bli aktuella.

Arbetsuppgifterna ställer krav på administrativ kompetens och förmåga att kommunicera med såväl förtroendevalda som tjänstemän och kunna ge bra service och stöd. Det är viktigt att du trivs i rollen som "sambandscentral" vid kontoret, och att du kan improvisera och lösa stora och små uppgifter i administrationen. Du måste vara en flyhänt dokumentatör och uttrycker dig väl i skrift, eftersom en stor del av tjänsten innebär att du för minnesanteckningar vid datorn under möten. I granskningssituationer kräver detta att du har en inblick i - och vilja att lära dig - kommunens verksamhetsområden och de revisionella metoderna. God kompetens i Office-paketet förutsätts.

Rätt person ges stora möjligheter att få en bred inblick i revisionens arbetsuppgifter och uppdrag likväl som i hur kommuner styrs och fungerar. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Varaktighet, arbetstid
Vikariat Tillträde den 1 januari 2020 eller efter överenskommelse

Publiceringsdatum
2019-10-17

Ersättning
Enligt avtal

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-10-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Borås kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "02:2019:1".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Borås kommun (org.nr 212000-1561)

Arbetsplats
Borås Stad

Jobbnummer
4859911

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Borås kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Borås kommun: