Administratör/Receptionist

Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning i Göteborg, Kungsbacka, Tjörn, Orust eller i hela Sverige

Social resursförvaltning erbjuder göteborgarna många olika tjänster inom det sociala området. Det gör vi som ett stöd till stadsdelarna som har det yttersta ansvaret för sina invånare. Våra verksamheter är ofta specialiserade och unika och vänder sig till alla eller stora grupper av göteborgare.
Vi är drygt tusen anställda som arbetar med missbruk, hemlöshet, utsatta barn och familjer, fältarbete, funktionsnedsättning och mycket mer. Vår vision lyder: Tillsammans har vi kraft att skapa nya möjligheter i människors liv. I ett hållbart Göteborg finns det plats för alla". Vill du vara med oss och bidra till att visionen blir verklighet?
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att bidra till en bättre spegling av befolkningsstrukturen i Göteborg.
Förvaltarenheten är en verksamhet inom Social resursförvaltning för göteborgare i behov av speciellt kompetenta förvaltare/gode män. Personer med psykiska funktionshinder får hjälp i ekonomiska, juridiska och sociala frågor.
Som administratör är du ett stöd till enhetschefen och förvaltarna. Du har en viktig roll i organisationen.

Publiceringsdatum
2010-11-18

Arbetsuppgifter
Du kommer att sköta all personalrapportering, fakturahantering, svara för handkassa och kontantutbetalning till klienter, posthantering, bokning av sammanträdesrum, ansvar för kopieringsmaskiner och annan teknisk utrustning.
I förekommande fall bistå förvaltaren vid hembesök hos huvudmannen.
Arbetet innebär samverkan med bank, försäkringskassa och andra myndigheter.
Du kommer viss del av arbetstiden att sitta i vår reception vilket innebär att du möter människor i utsatta situationer. Ett förhållningssätt som präglas av respektfullt och korrekt bemötande är en förutsättning. Det är också viktigt att du kan se möjligheterna snarare än problemen i olika situationer, liksom att du kan bidra till ett gott arbetsklimat.

Kvalifikationer
Vi söker: en administratör med erfarenhet av självständiga administrativa uppgifter. Den vi söker förutsätts bidra. Vi vill att du är strukturerad, noggrann, har god förmåga att kunna organisera och prioritera samt bidrar till utveckling av verksamhetens administrativa rutiner bl.a. genom utnyttjande av datorstöd.
Du har lägst kontorsutbildning på gymnasienivå med erfarenhet av administrativt arbete inom kommunen.
Du kan Personec, Gasell, Lotus Notes, Word och Excel och du har goda kunskaper i ekonomi och redovisning.
Ekonomisk inriktning på gymnasienivå är meriterande för tjänsten.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2011-03-01

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-11-30
Ange följande referens när du ansöker: 2010/93
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Sina Ahmadzadeh, 031-367 90 50
Lennart Åström, 031-367 90 53.

Facklig kontakt
Lennart Cardehill, 031-3679051

Företag
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Adress
Göteborgs stad, Social Resursförvaltning

Jobbnummer
780937

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Göteborgs Stad, Social Resursförvaltning: