Administratör med inriktning mot myndighetsutövning barn, unga o

Katrineholms kommun Socialförvaltningen / Administratörsjobb / Katrineholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Katrineholms kommun Socialförvaltningen i Katrineholm

Katrineholm finns där västra och södra stambanorna möts, med goda förbindelser från Stockholm och Göteborg. Katrineholms kommun har cirka 33 000 invånare och befinner sig i ett expansivt läge. I Katrineholm är lust den drivande kraften för skapande och utveckling - för liv, lärande och företagsamhet! Läget är rätt - rätt geografiskt och rätt för handling och förändring. Vi är en kommun som växer och som vill fortsätta växa och utvecklas. Vårt mål är att bli 40 000 invånare.

Kommunen tillämpar Heltid som norm, vilket medför ett positivt inslag för jämställdhet och möjlighet för kompetensutveckling samt karriärvägar. Detta innebär även att alla medarbetare anställs på 100% med möjlighet till önskad sysselsättningsgrad. Du som medarbetare hos oss får introduktion på flera enheter/förvaltningar inom kommunen. Vill du vara med?

Socialförvaltningen stödjer enskilda och familjer med sociala problem. Socialförvaltningen är uppdelad på två avdelningar samt en stab som utgör stöd gentemot allmänhet, verksamhet, nämnd och förvaltningsledning. Avdelningarna ansvarar bland annat för ekonomiskt bistånd, utredning och uppföljning av barn och vuxna, familjehem, familjerätt samt råd, stöd och behandling.

Socialförvaltningen står inför stora utmaningar kommande år och väljer att möta dessa utmaningar genom att satsa på kvalitet och utveckling genom utökade resurser och god arbetsmiljö.



Publiceringsdatum
2017-06-16

Arbetsuppgifter
Tjänsten som administratör ingår i enheten Bistånd barn, unga och vuxna. Enheten innefattar mottagning, utredning samt uppföljning av biståndsärenden. Din arbetsuppgift är att både administrativt och praktiskt understödja handläggningen, såsom exempelvis att registrera aktualiseringar och utskottsbeslut i vårt datasystem, Treserva. Arbetet innebär också att vara handläggaren behjälplig i att inhämta uppgifter till utredningarna samt vid behov följa med vid placeringar och hembesök. I arbetsuppgifterna ingår även att vara enhetschefen behjälplig i rekryteringsprocessen och att ta fram statistik ur Treserva. Viss kvällstjänstgöring kan förekomma.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning, som är serviceinriktad och som har en god administrativ förmåga. Vi ser gärna att du har någon fortbildning inom administration, att du har erfarenhet av socialt arbete och att du har goda kunskaper i att arbeta med vårt datasystem Treserva. Då tjänsten är ny och arbetsuppgifterna kan variera kommer det krävas att du är flexibel, stresstålig och har lätt för att samarbeta. Det är viktigt att du kan arbeta självständigt och har god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift. Det är meriterande om du kan flera språk. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och egenskaper som initiativförmåga och självständighet samt att vara drivande och strukturerad. Körkort är ett krav.



ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning.

I Katrineholms kommun är vi stolta över vårt arbete med genusmedveten styrning. Våra verksamheter ska leverera en service, en resursfördelning och ett bemötande på lika villkor för kvinnor och män, flickor och pojkar. Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Katrineholms kommun tillämpar rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Urval sker löpande, varför tjänsten kan komma att tillsättas under ansökningstiden. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-06-29
Ange följande referens när du ansöker: C13959/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Johanna Säfström 0150-577 90
Pia Carlsson 0150-575 33

Företag
Katrineholms kommun Socialförvaltningen

Adress
Katrineholms kommun Socialförvaltningen
Västgötagatan 18
64136 Katrineholm

Kontorsadress
Västgötagatan 18 64136 Katrineholm

Jobbnummer
3561286

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Katrineholms kommun Socialförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Katrineholms kommun Socialförvaltningen: