Administratör/Koordinator till Stadsbyggnadskontoret
Växjö kommun, Stadsbyggnad / Administratörsjobb / Växjö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Växjö,
Alvesta,
Uppvidinge,
Lessebo,
Hylte eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växjö kommun, Stadsbyggnad i Växjö Växjö kommunkoncern är Kronobergs läns största arbetsgivare med ca 7000 medarbetare fördelade på 600 arbetsplatser inom 250 yrken. Koncernen består av åtta förvaltningar och fem bolag. I takt med att invånarantalet ökar, behöver vi också bli fler kompetenta medarbetare. Växjö kommuns anställda ska spegla den mångfald som finns i kommunen. Vi välkomnar sökande oberoende av ålder, kön och etnisk bakgrund. Växjö kommun har en gemensam värdegrund som utgörs av fyra värderingar som gäller för alla som jobbar i kommunkoncernen. Värderingarna påverkar vårt sätt att vara och hjälper oss att leverera en god kommunal service och vara en attraktiv arbetsplats med en god arbetsmiljö. Det bidrar till ett hållbart arbetsliv.
Stadsbyggnadskontoret med 50 stycken medarbetare är byggnadsnämndens utredande och verkställande förvaltning. Förvaltningen ansvarar för frågor som detaljplanering, bygglov, mätning, framställning av kartor samt fastighetsbildning. Stadsbyggnadskontorets bygglovavdelning som idag består av 18 medarbetare söker nu en administratör/koordinator. Bygglovsavdelningen arbetar med frågor som berör bygglov och byggtillsyn samt handlägger i första hand ärenden som gäller bygglov och anmälan.
Välkommen att bli en av oss!
Publiceringsdatum2018-04-13ArbetsuppgifterSom administratör/koordinator har du rollen som spindeln i nätet och arbetet sker i nära samarbete med handläggare på avdelningen. Du organiserar, koordinerar och tar hand om de arbetsuppgifter som måste göras. Det kan handla om att förbereda, avlasta och strukturera upp andras arbetsuppgifter. I arbetsuppgifterna ingår det att expediera, kontrollera, korrekturläsa och avsluta byggnadsnämndens beslut och bygglovsbeslut. I rollen ingår det även att upprätta, följa upp och redovisa statistik. Arbetet är varierande och ansvarsfullt.
KvalifikationerVi söker dig som har minst eftergymnasial och relevant utbildning för tjänsten. Du har även arbetslivserfarenhet av kvalificerat arbete och gärna från politisk ledning eller styrelse. Vi söker dig som är serviceinriktad, strukturerad, flexibel, noggrann och positiv. Arbetet kräver att du har lätt för att samarbeta med kollegor, är effektiv, kvalitetsmedveten samt van att ta egna initiativ. Vi ser även att du har en god datorvana och ett stort intresse av att utveckla ett digitalt arbetssätt. En förutsättning för tjänsten är att du har goda kunskaper i det svenska språket och att du kan uttrycka dig väl i både tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och liknande arbetsuppgifter är meriterande.
ÖVRIGT
Vi undanber oss erbjudanden om annonsering - och rekryteringshjälp vid denna rekrytering. Beslut om annonsering har tagits.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Växjö kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Vi ber dig att i första hand söka tjänsten genom länken i denna annons för att underlätta vår bedömning och hantering av inkomna ansökningar.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast eller efter överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-06
Ange följande referens när du ansöker: SBK 3/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMagnus Ericsson 0470-410 00
FöretagVäxjö kommun, Stadsbyggnad
AdressVäxjö kommun, Stadsbyggnad
Box 1222
35112 Växjö
KontorsadressVästra Esplanaden 18, vån 4 35112 Växjö
Jobbnummer 4082226
Observera att sista ansökningsdag har passerat.