Administratör inom Market operations

Perido Skills AB / Företagsekonomjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla företagsekonomjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido Skills AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba med ett omfattande och lärorikt projekt för ett välkänt börsföretag? Trivs du i en roll som ställer krav på din förmåga att organisera, prioritera och anpassa dig efter ett uppdrags tidsramar? Då är det dig vi söker efter!

Publiceringsdatum
2013-01-18

Beskrivning
Nu söker Perido för kunds räkning flera erfarna personer till arbete inom avdelningen Market operations hos ett välkänt börsföretag. Med ett flertal decennier på nacken är de idag en av de ledande aktörerna gällande leverans av handel och börsteknologi till bolag i nästan hela världen. Tjänsten är placerad i Stockholm med lokaler i utkanten av innerstaden.

Som administratör inom Market operations kommer du att jobba med ett omfattande implementeringsprojekt där du bland annat kommunicerar med externa kontakter och kunder, exempelvis banker och energiföretag, i syfte att samla och verifiera juridiska dokument och annan information. I samband med projektet ingår även att lägga upp nya konton. Jobbet ställer krav på din förmåga att prioritera och att avsluta uppgifter inom de tidsramar som finns. Dessutom är det viktigt att du känner dig bekväm med att kommunicera med kunder på engelska samt att jobba i de olika Office-programmen.

Vi tror att du som söker är en strukturerad och organiserad person med ett öga för detaljer. Du är öppen för att lära dig nya saker - genom denna tjänst kommer du att få möjlighet att lära känna vår kunds nordiska verksamhet och få ett bra grepp om hur ett clearinghouse fungerar. Du är bra på att kommunicera, både på svenska och engelska, och att samarbeta med många olika parter på ett effektivt och flexibelt sätt. Låter det här som tjänsten för dig? Varmt välkommen med din ansökan!

Kravprofil för detta jobb
• Relevant högskoleutbildning
• Minst 4 års erfarenhet av liknande jobb
• Mycket meriterande med erfarenhet av projektledning
• God datorvana
• Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska

Kontaktuppgifter för detta jobb
På intervju hos oss avslöjar vi namnet på kundföretaget och berättar mer om tjänsten. Om du har någon annan akut fråga kan du mejla vår frågemejl ( fraga@perido.se ), du får svar vardagar inom 24 timmar. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillträde första februari. Uppdragstid till och med sista november med chans till förlängning.

Ersättning
Fast lön
Månadslön.

Så ansöker du
Skicka din ansökan med bif CV till rekrytering@perido.se snarast möjligt, urvalet sker löpande.
Ange följande referens när du ansöker: 8317DB
Ansökan kan skickas till e-postadress: rekrytering@perido.se

Företag
Perido Skills AB

Adress
Perido Skills AB
Stora Nygatan 27
11127 STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-545 168 80
E-postadress: rekrytering@perido.se

Jobbnummer
1442423

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido Skills AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido Skills AB: