Administratör / Back office / Koordinator
Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Göteborg
2020-11-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör / Back office / Koordinator" (publicerad 2021-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Härryda eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!
Publiceringsdatum2020-11-16Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Schenker AB för en projektanställning på ett år.
Om företagetDB Schenker erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter och konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. I Sverige har de ca 4 000 medarbetare och finns representerade på ett 50-tal orter i landet. DB Schenker arbetar aktivt med arbetsmiljö-, jämställdhet- och mångfaldsfrågor och uppmuntrar och stödjer alla medarbetare i företaget som vill utvecklas och ta större ansvar. Nu söker de till avdelningen Legal & Risk Management en nytänkande administratör för ett års projektanställning med omgående start.
Dina arbetsuppgifterI rollen som administratör jobbar du på en avdelning inom Schenker AB som hanterar försäkringsärenden och reklamationer. Du ingår i ett team på nio personer och jobbar främst med administration kopplat till dessa områden, såsom försäkrings- och skadehantering, sammanställning av statistik, leverantörsavstämningar, intern kvalitetskontroll samt uppdatering av information på intranät och i administrativa system. Du förväntas att löpande utvärdera ditt arbete och komma med förslag på mer automatiserade och effektiva processer. Detta är en utåtriktad roll med många kontaktytor såväl internt med olika funktioner inom bolaget som externt med exempelvis leverantörer.
Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:
• Några års administrativ erfarenhet från storbolag, gärna i en roll med internationella kontakter
• God systemvana, gärna erfarenhet av SAP
• Erfarenhet av administration kopplat till försäkrings- och skadehantering är starkt meriterande
• Obehindrade kunskaper i svenska och engelska
Vi tror att du är en självgående och strukturerad person som tar ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dem framåt. Du har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och som leder till resultat och du kommer gärna med idéer och förslag på nya tillvägagångssätt. Vidare är du trygg med att ta gärna kontakt med personer omkring dig i olika positioner och roller.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Göteborg (Mölndal)
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Administratör, administration, back office, försäkring, skadehantering, Göteborg
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-04
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 5446680
Observera att sista ansökningsdag har passerat.