Administratör
Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lund,
Lomma,
Staffanstorp,
Burlöv,
Kävlinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation i Lund Lunds universitet grundades 1666 och rankas återkommande som ett av världens 100 främsta lärosäten. Här finns 40 000 studenter och 7 400 medarbetare i Lund, Helsingborg och Malmö. Vi förenas i vår strävan att förstå, förklara och förbättra vår värld och människors villkor.
Sektionen Forskning, samverkan och innovation (FSI) har ett övergripande ansvar för att stödja forskare och ledning på olika nivåer i frågor som rör forskningsfinansiering, nyttiggörande av forskningsresultat, kommersiellt eller på annat sätt, uppdragsutbildning, studentinnovation och samverkan med det omgivande samhället.
FSI består av fem avdelningar, Forskningsservice, LU Innovation, Samverkan, Uppdragsutbildning och Donatorrelationer.
I början av nästa år kommer en administrativ avdelning att inrättas vid sektionen med uppgift att bistå sektionens chefer och personal med stöd och support inom personaladministration, ekonomiadministration med mera. Avdelningen kommer att bestå av ca 8 personer. Till denna avdelning söker vi nu en skicklig administratör.
Beskrivning av arbetsuppgifter
- Personaladministrativa arbetsuppgifter som lönekonteringar, granska reseräkningar, administration av Lucat, vara behjälplig vid rekrytering av personal. Hantering av ledigheter, stipendier, arvoden, timlöner, varsel etc. Support till personalen kring anställningsfrågor, t ex friskvård, läkemedel/läkare, semester, tjänstledigheter, vab, m.m.
- Vara behjälplig med administrationen av sektionens diarieföring av ärenden och arkivering.
- Ekonomiadministration med tyngdpunkt på fakturahantering. Inköp av kontorsmaterial, kontorsmöbler mm. Vara behjälplig vid upphandlingar.
- Övrigt löpande administrativt arbete som t ex posthantering, lokalbokning, mötesbokningar, övrigt kontorsarbete.
Beskrivning av kompetens
- Lägst gymnasieutbildning och gedigen praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Goda kunskaper och färdighet inom personaladministration, diarieföring och arkivering, rekryteringsarbete
- God färdighet i att hantera personaladministrativa system och ekonomisystem.
- Goda kunskaper i svenska och engelska, både muntligt och skriftligt.
- God förmåga att arbeta självständigt och att kunna ta egna initiativ.
- God förmåga att snabbt sätta sig in i nya arbetsuppgifter, kunna prioritera och vara noggrann och stresstålig. Stort avseende fästs vid personlig lämplighet och samarbetsförmåga.
- Önskvärda kvalifikationer: Arbetserfarenhet från myndighet eller större offentlig organisation. Erfarenhet av och kunskap om de administrativa system som Lunds universitet använder är meriterande. Erfarenhet av att arbeta med Lagen om offentlig upphandling (LOU) är meriterande.
Universitetet tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.
Lunds universitet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång. Välkommen med din ansökan! Vi undanber oss alla kontakter från annonsförsäljare, rekryterings- och bemanningsföretag på grund av statliga upphandlingsregler.
Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: 2019-02-01 tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2018-12-06ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-02
Ange följande referens när du ansöker: PA2018/4159
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMichael De Rooy +46462221279
FöretagLunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation
AdressLunds universitet, Sektionen Forskning, samverkan, innovation
PARADISGATAN 2
22350 Lund
KontorsadressPARADISGATAN 2
Jobbnummer 4494952
Observera att sista ansökningsdag har passerat.