Administratör
Göteborgs universitet / Administratörsjobb / Göteborg
2016-05-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2024-02-26) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborgs universitet i Göteborg,
Partille,
Lysekil,
Uddevalla,
Vänersborg eller i
hela Sverige Placering: Fastighets- och Serviceenheten, Göteborg
Tillträde: 15 juni 2016 (eller enligt överenskommelse) - 31 augusti 2017
Området för infrastrukturstöd har ett övergripande uppdrag att erbjuda kvalitativ och effektiv service till universitetets olika verksamheter. Tillsammans skapar vi attraktiva IT-, fastighets- och servicetjänster som möter Göteborgs universitets behov. Området har drygt 400 medarbetare med bred kompetens och stor geografisk spridning.
Welcome Services erbjuder en servicefunktion för internationell personal och internationella studenter beträffande inresa, boende och vistelse vid universitetet. Sektionen arbetar även med information, råd och stöd till institutioner för mottagande av gästforskare, internationell personal och internationella studenter.
I våra tjänster ingår uthyrning av bostäder, med både en stor administration kring bokningar och mottagande samt en omfattande hantering av ärenden av praktisk art. Sektionen ansvarar för totalt drygt 600 bostäder, varav ca 450 studentbostäder och ca 160 gästbostäder. Utöver arbetet med bostäder så ansvarar Welcome Services för ett innehållsrikt välkomstprogram för både internationell personal och internationella studenter, både vid terminsstart och under året. Sektionen arrangerar också löpande informationstillfällen och kompetensutveckling för universitetets personal som arbetar med dessa målgrupper.
Vid Welcome Services arbetar idag ett tiotal personer. Vi söker nu en administratör till arbetet med våra bostäder.
Publiceringsdatum2016-05-24Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna som administratör består av löpande administration och sysslor, såsom
• arbete i bokningssystem för uthyrning av bostäder
• viss ekonomiadministration, som underlag för fakturering, betalningar etc
• kontakter med internationell personal och internationella studenter samt personal vid universitetet
• kontakter med hyresvärdar, fastighetsskötare m fl
• kontakter med leverantörer av olika tjänster, t ex bredband, TV etc
• hantering av gåvo- och lånematerial samt nycklar etc
• inköp av material
Du kommer att arbeta i lag med frågor och arbetsuppgifter inom hela sektionens arbetsområde (bostäder och mottagande), med fokus på våra gästbostäder för internationell personal.
KvalifikationerFör arbetsuppgifterna lämplig gymnasial utbildning eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet av ovan beskrivna arbetsuppgifter är meriterande.
Följande kompetens krävs:
• God administrativ förmåga
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska (övriga språk är meriterande)
• God datorvana (Officepaketet)
Följande kompetens/erfarenhet är önskvärd och meriterande:
• Erfarenhet av arbete i bokningsprogram, databas el dyl
• Erfarenhet av arbete med ekonomiadministration
• Erfarenhet av arbete med bostäder, t ex uthyrning
• Erfarenhet av arbete med kundsupport eller liknande serviceyrke
• Erfarenhet av arbete med internationell personal och/eller internationella studenter
Du är pragmatisk och lösningsorienterad samt behärskar att prioritera bland de ärenden som åläggs dig och att självständigt planera och organisera ditt arbete. Arbetet ställer stora krav på servicekänsla, noggrannhet, initiativrikedom, flexibilitet och samarbetsförmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Övrig informationOregelbundna arbetstider kan förekomma.
Intervjuer kommer att genomföras löpande.
Denna anställning gäller under förutsättning att det beslut om anställning (PET 2016/176) som denna anställning är ett vikariat för vinner laga kraft.
Mer information om sektionen på
www.gu.se/welcome och
www.medarbetarportalen.gu.se/gast/ .
Kontaktuppgifter för anställningen
Karin Hellqvist, Sektionschef
0708-78 21 35
karin.hellqvist@gu.seFackliga organisationer
OFR/S: Peter Brandt
031-786 1169
peter.brandt@gu.seSEKO: Elaine Axelsson
031-786 1173
seko@gu.seSACO: Martin Selander
031-786 1987
martin.selander@gu.seUniversitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.
Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tidsbegränsad anställning. Oregelbundna arbetstider kan förekomma.
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Universitetet tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-06-07
Ansökningsförfarande
Registrera din ansökan elektroniskt på vår hemsida
Klicka på denna länk för att göra din ansökanunder "Ansök online".
Ange följande referens när du ansöker: Diarienummer: PET 2016/266
FöretagGöteborgs universitet
AdressGöteborgs universitet
Box 100
40530 GÖTEBORG
KontorsadressUniversitetsplatsen 1
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 031-7860000
Jobbnummer 2864937
Observera att sista ansökningsdag har passerat.