Administratör

Inspektionen för vård och omsorg / Administratörsjobb / Stockholm
2016-05-03
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2018-01-15) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Inspektionen för vård och omsorg i Stockholm, Solna, Örebro, Jönköping, Göteborg eller i hela Sverige

Är du en serviceinriktad och effektiv administratör?

Inspektionen för vård och omsorg (IVO) söker en administratör för ett tillfälligt uppdrag till avdelningen för tillståndsprövning. Avdelningen ansvarar för tillståndsprövning för enskilda verksamheter enligt socialtjänstlagen och lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade (LSS) och viss tillståndsprövning inom hälso- och sjukvården.

Publiceringsdatum
2016-05-03

Dina arbetsuppgifter
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantering av utlämnande av allmänna handlingar
• Arkivering och viss diarieföring
• Svara på frågor som inkommer via e-post, telefon och brev.
• Visst utredningsarbete av ansökningar
• Registrering i omsorgsregistret
• Vara behjälplig vid statistikinsamling
• Andra administrativa arbetsuppgifter som förekommer på avdelningen

Kvalifikationer
Du har gymnasieexamen och en påbyggnadsutbildning inom administration samt minst 3 års erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom offentlig förvaltning. Du har förmåga att bearbeta och hantera komplex och omfattande information samt kunna skapa helhetssyn. Du har goda datakunskaper i Office-paketet och Outlook. Som person är du serviceinriktad, noggrann, effektiv och har god förmåga att strukturera ditt arbete. Du arbetar självständigt, men tycker om att vara en del av en arbetsgrupp och har god samarbetsförmåga. Du uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder

Vi erbjuder möjligheten att tillsammans med kompetenta medarbetare och kollegor arbeta för att IVO blir en modern myndighet som med bibehållen integritet bidrar till utvecklingen av vård och omsorg. IVO strävar efter en sammansättning medarbetare som speglar samhällets mångfald.
Information om tjänsten

Tjänsten är tidsbegränsad med start snarast möjligt och varaktighet tom årsskiftet. Tjänsten avser heltid med placering i Stockholm.
Kontaktpersoner och övrig information

För frågor vänligen kontakta enhetschef, Ulla Johansson, 010-788 52 48 alternativt HR-specialist Anna-Kristina Engman 010-788 57 65. Fackliga kontaktpersoner är Margit Markgren, SACO, 010-788 55 60, Britta Unneby, Vårdförbundet, 010-788 53 70 och Madeleine Kempe, Fackförbundet ST, 010-788 52 37.

Märk din ansökan med ref 2.6.1-15749/2016. Sista ansökningsdag är den 17 maj.

Bifoga personligt brev och CV. Betyg och övriga handlingar tas med vid en eventuell intervju. Vi undanber oss vänligt men bestämt säljsamtal för ytterligare rekrytering och vidare annonseringsvägar.

Om IVO

Inspektionen för vård och omsorgs uppdrag är att genom tillsyn och tillståndsprövning bidra till en vård och omsorg som är säker, har god kvalitet och bedrivs i enlighet med lagar och andra föreskrifter. IVO har omkring 700 medarbetare och verksamheten bedrivs vid sex regionala kontor runt om i landet och tre myndighetsövergripande avdelningar i Stockholm.

Varaktighet, arbetstid
Heltid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Inspektionen för vård och omsorg

Adress
Inspektionen för vård och omsorg
SOLNAVÄGEN 4
11365 Stockholm

Kontorsadress
SOLNAVÄGEN 4

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2823205

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Inspektionen för vård och omsorg

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Inspektionen för vård och omsorg: