Administratör

Konsumentverket / Administratörsjobb / Karlstad
2016-02-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administratör" (publicerad 2023-04-11) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Konsumentverket i Karlstad, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Administrativa enheten ger stöd och service till hela myndigheten inom områdena ekonomi, upphandling, arkiv, lokaler och vaktmästeri. Inom enheten finns en ny funktion "Administrativ service" med uppgift att ge administrativt stöd till myndigheten. Registratur, reception och växel ingår också i servicefunktionen.

Publiceringsdatum
2016-02-23

Arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta som administratör tillsammans med dina kollegor i Administrativ service. Arbetet som administratör innebär att ge enheter och avdelningar inom myndigheten ett effektivt och flexibelt administrativt stöd. Arbetsuppgifterna är varierande och består bland annat av ärendehantering, registrering, bokningar, sammanställningar, utskick samt bemanning av telefonväxel, reception och registratur. Enhetsspecifika uppdrag fördelas mellan administratörerna och en aktuell sådan uppgift är att ge stöd i ärendehanteringen inom Konsumentombudsmannens sekretariat. Administrativt stöd vid olika typer av arrangemang som enheterna genomför samt vid studiebesök, möten och konferenser - även internationella sådana - ingår också i arbetet.

Bakgrund
Du har gymnasiekompetens och gärna eftergymnasial påbyggnad inom relevant område. Du har erfarenhet av administrativt arbete, god språkbehandling på svenska samt goda kunskaper i engelska. Din datorvana är mycket god, du behärskar Officeprogrammen och är van att hantera IT-baserade system. Meriterande är erfarenhet av administrativt arbete och ärendehantering på myndighet, gärna inom domstolsväsendet. Även erfarenhet från advokatbyrå är en merit.
Din personliga profil
Du har en utpräglad servicekänsla och är strukturerad, noggrann och ansvarstagande. Du har initiativförmåga och intresse för att utveckla och förbättra arbetsrutiner och processer. Samarbete med andra tycker du är stimulerande och du har mycket god kommunikativ och social förmåga. Du har också förmåga att hantera flera arbetsuppgifter parallellt liksom att anpassa dig till varierande arbetstempo och arbetsförutsättningar. Självklart bemöter du andra med öppenhet, respekt och engagemang.
Vi strävar efter en arbetsplats där medarbetarnas olikheter berikar verksamheten.
Anställningsform
Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.
Tillträde enligt överenskommelse.
Vill du få mer information?
Mer information får du av servicefunktionens samordnare Marianne Wreifors och enhetschef Roger Larsson. Fackliga representanter är Maria Lindstedt för ST-Konsument och Johan Jarelin för Saco-S-föreningen vid Konsumentverket. Du når samtliga genom att ringa vår växel på telefonnummer 0771-42 33 00.
Så här ansöker du
Du söker tjänsten i vårt rekryteringsverktyg.
Det är viktigt att du i ditt personliga brev anger dnr. 2016/196
Senast den 14 mars 2016 vill vi ha din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-14
Ange följande referens när du ansöker: Dnr. 2016/196
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Larsson och Marianne Wreifors 0771-42 33 00

Företag
Konsumentverket

Adress
Konsumentverket
Box 48
65102 KARLSTAD

Kontorsadress
Box 48

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2685629

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Konsumentverket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Konsumentverket: