Administratör

Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben i Stockholm

Stockholms Stad
Arbetsmarknadsförvaltningen
Kommunikation och IT-staben

Stockholms stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Stockholm kommer att växa till en miljonstad till år 2030. Det ställer höga krav på oss som arbetar i Stockholms stad att bli ännu bättre. Därför behöver vi dig som vill utveckla verksamheten för stockholmarna och ett Stockholm i världsklass. Stockholms stad erbjuder spännande och utmanande arbeten med ett öppet arbetsklimat som präglas av respekt för allas lika värde.

Stockholm är landets ledande tillväxtregion. Det kräver en arbetsmarknad där arbetsgivare kan rekrytera den kompetens de behöver och där stockholmarna har möjlighet att byta bransch, komma tillbaka eller studera vidare. Arbetsmarknadsförvaltningen ansvarar för stadens samlade arbetsmarknadsinsatser, vuxenutbildning och utbildning i svenska för invandrare (sfi).

Vi följer upp och metodutvecklar löpande för att förbättra våra resultat. Det gemensamma uppdraget är att rusta människor för jobb och vi samverkar mellan våra olika verksamhetsområden för att hitta de bästa lösningarna för stockholmarna.

Ledningen och administrationen av arbetsmarknadsförvaltningen är samlad på huvudkontoret som ligger i Slakthusområdet vid Globen. Här finns arbetsmarknadsdirektör och ledningsgrupp samt strategiska stödfunktioner som utveckling och utredning, kommunikation och IT, ekonomi och personal. På huvudkontoret finns även enheten som samordnar stadens flykting- och minoritetsfrågor.

1 plats(er).Du ingår i förvaltningens administrativa enhet. Inom enheten finns fyra administratörer och en enhetschef som tillsammans ansvarar för nämndsekretariat, registratur och arkiv samt ett samlat stöd till förvaltningens direktör och stabs- och avdelningschefer. I enhetens uppdrag ingår även vissa gemensamma administrativa och praktiska uppgifter på förvaltningens huvudkontor.

De olika administrativa uppgifterna består bland annat i sekreteraruppdrag för samverkansgrupper och råd, planering av konferensarrangemang, enkätutformande, stöd att ta fram och ändra avdelningschefers PPT-presentationer, ta fram och ändra i blanketter, fakturahantering och inköp.

Alla administratörerna ansvarar för enhetens totala uppdrag men kan ha ett särskilt specialområde. Till den här tjänsten söker vi någon som, utöver enhetens samlade uppdrag, bland annat ska vara sekreterare och ha en samordnande funktion för olika typer av formella möten. I tjänsten ingår ett nära samarbete med förvaltningens ledningsgrupp rörande stöd med bland annat planering och genomförande av olika möten. Enheten är nyinrättad och du kommer att ha möjlighet att vara med i ett spännande arbete där kartläggning och utveckling av administrativa processer ingår.
Du har lägst gymnasiekompetens och goda IT-kunskaper (du har arbetat i Officepaketets olika program och eventuellt i enkätverktyg etc.). Du har stor erfarenhet av att skriva protokoll av formell karaktär och har minst ett par års erfarenhet som administratör där det har ingått att föra protokoll.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom en politiskt styrd organisation. Du har stor vana av att hålla ihop processer som t ex hantering av återkommande möten med tillhörande förberedelser, genomförande och uppföljning.

Det är meriterande om du har arbetat med fakturahantering. Det är också meriterande om du har lätt för att arbeta i och lära dig olika it-miljöer.

Tjänsten kräver att du är strukturerad, noggrann och att du tycker om att ge god service. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Du är van vid, och tycker om att samarbeta men kan även arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du uttrycker dig obehindrat i och känner dig trygg i att formulera dig i skrift. Du är flexibel när det kommer till att ta dig an varierande arbetsuppgifter samt anamma nya metoder och arbetssätt.

Flexibel arbetstid.
Löneform: Månadslön.
Anställningsform: Tillsvidare.
Krav på arbetslivserfarenhet: Erfarenhet krävs.
Arbetstid: Dagtid.

För mer information om tjänsten, tag kontakt med:
Administrativ chef Amanda Hernbäck,08-508 35 511

Birgitta Naess, SACO, 08-508 40 623 (facklig)
Sven Roander, Vision, 08-508 35 644 (facklig)

Tillträde: Efter överenskommelse.

Publiceringsdatum
2014-01-09

Arbetstider och omfattning
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-31
Ansökan skickas till:
Kommunikation och IT-staben
Ange följande referens när du ansöker: A24361
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben

Adress
Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben
Arbetsmarknadsförvaltningen

Jobbnummer
1744019

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms stad; Kommunikation och IT-staben: