Administrativt chefsstöd/handläggare till kommunikationsavdelnin

Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen i Stockholm, Uppsala, Eskilstuna, Västerås, Örebro eller i hela Sverige

Kommunikationsavdelningen leder och samordnar Polismyndighetens kommunikationsarbete och ska vara ett proaktivt strategiskt och operativt stöd för hela myndigheten. Kansliets uppdrag är att driva frågor för att utveckla och stödja avdelningens verksamhet till exempel; verksamhetsplanering, budget och uppföljning, driva och ta fram underlag för avdelningens ledningsgrupp, bereda frågor till avdelningens operativa ledningsgrupp, ansvarar för framtagandet av dokument som styr avdelningen samt uppdateringen av dessa och håller samman avdelningens systematiska arbetsmiljöarbete.


Publiceringsdatum
2017-07-19

Arbetsuppgifter
Kommunikationsavdelningens kansli söker en medarbetare med placering i Stockholm som framför allt är ett professionellt administrativt stöd till vår kommunikationsdirektör (cirka 50 %) men som även arbetar med andra i kansliet förekommande frågor för att utveckla och stödja kommunikationsavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Administrativt chefsstöd till kommunikationsdirektören. I uppdrag ingår exempelvis planering och förberedelser inför kommunikationsdirektörens aktiviteter och bokningar
• Administrativt chefsstöd i begränsad omfattning till övriga enhetschefer inom avdelningen
• Handläggning av i kansliet förekommande frågor med särskilt fokus på beredning/hantering av avdelningsgemensamma frågor, inklusive hantering av kansliets funktionsbrevlåda samt stöd i planering och förberedelser inför avdelningens aktiviteter
• Handläggning, inhämtning, bearbetning, uppföljning, beredning, föredragning av ärenden inför beslut samt återrapportering av olika kansliärenden.
• Posthantering, telefonservice, akt- och arkivhantering samt i övrigt allmänna administrativa arbetsuppgifter som att skriva mötesanteckningar


Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

• godkänd gymnasial utbildning
• bred erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter, som exempelvis beredning av ärenden och förfrågningar
• erfarenhet av att upprätta underlag för protokoll och beslut
• erfarenhet av att driva parallella aktiviteter, hålla tidsplaner och medverka vid enhetens leveranser
• minst 5 års erfarenhet av arbete som chefsstöd med administrativa arbetsuppgifter
• mycket goda kunskaper om Microsoft Office, särskilt Word, Power Point och Excel
• mycket god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska

MERITERANDE
Det är meriterande om du har:

• Tidigare erfarenhet som ansvarig för funktionsbrevlåda och dess hantering.

PERSONLIGA EGENSKAPER
Du har stort intresse för administrativa uppdrag och är vass på ordning och reda. Du har driv och vet hur du ska lägga upp arbetet för att det ska bli så enkelt som möjligt för andra att bidra med sina delar till helheten. Du är systematisk, strukturerad, ansvarstagande, flexibel och initiativrik och öppen för nya arbetsmetoder. Du har problemlösningsförmåga och tar egna initiativ, driver arbetet framåt självständigt för att lösa de frågor som dyker upp. Du har en analytisk förmåga och förstår konsekvenserna av dina val och beslut samt kan sätta saker i ett större sammanhang. Du har god samarbetsförmåga och servicekänsla och kan arbeta under tidspress och hålla deadlines. Arbetet ställer också krav på hög integritet och självständighet.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL). Genom din ansökan samtycker du till behandlingen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med ansvarig rekryterare Emilia Karlsson, emilia-k.karlsson@polisen.se.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-28
Ange följande referens när du ansöker: C14564/2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Pia Lindell Pia-K.Lindell@polisen.se 0708-65 55 37

Företag
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Adress
Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen
Box 12256
10226 Stockholm

Kontorsadress
Polhemsgatan 30 10226 Stockholm

Jobbnummer
3610360

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Polismyndigheten, Kommunikationsavdelningen: