Administrativ IT-assistent
Familjeläkarna i Olofström AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Familjeläkarna i Olofström AB i Stockholm,
Solna,
Huddinge,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Lideta Hälsovård är ett vårdbolag främst verksamt inom svensk Primärvård som grundades 2001. Vi delar upp verksamheten i områdena Barn-och kvinnosjukvård, Husläkarmottagning, Digital vård, Psykisk Hälsa och Företagshälsovård. Nordstjernan är huvudägare med den uttalade ambitionen att bygga en högkvalitativ aktör inom svensk hälso- och sjukvård. Vi har idag cirka 50 vårdenheter och omkring 300,000 listade patienter i fem regioner. I Lideta Hälsovård ingår också vårdkoncernen Mama Mia.
Mama Mia grundades 1988 och är idag Skandinaviens enskilt största bolag inom barn- och kvinnosjukvård med mottagningar i Stockholm och Skåne. Mama Mias verksamhet omfattar mödravård, gynekologi, preventivmedelsrådgivning, obstetriska ultraljud, barnavårdscentral samt barn-och ungdomsmedicinsk mottagning.
Lideta växer både genom förvärv av enskilda vårdenheter samt genom en kontinuerlig utökning av verksamheten på respektive ort. De senaste åren har företaget också investerat mycket i olika digitala initiativ med målet att öka tillgängligheten för Lidetas patienter.
Våra värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent beskriver oss som företag, vår personal, hur vi möter våra kunder, varandra och vår omvärld.
Lideta Hälsovård söker en serviceinriktad och driven administrativ IT-assistent till Stockholm.
Känner du igen dig i Lidetas värdeord Empatisk, Engagerad och Kompetent? Är du serviceinriktad, strukturerad, driven, flexibel, självgående och prestigelös? Har du ett stort intresse för IT och administration?
Vill du bli vår nya kollega och vara med och utveckla vår IT och telefoni inom Lideta Hälsovård? Läs vidare!
Publiceringsdatum2020-10-16ArbetsuppgifterPå Lideta kommer du att arbeta nära vår IT-direktör inom administration kring IT-frågor och telefoni. Du har mycket kontakter både inom vår verksamhet men även med våra samarbetspartners och leverantörer. I arbetet ingår bl a:
* Administrera, utbilda personal, skapa samt revidera lathundar och rutiner i vissa system
* Externa och interna kontakter kring olika IT- och systemfrågor
* Avtalshantering
* Stötta IT-direktör i andra administrativa arbetsuppgifter såsom t ex mötesbokningar, upphandling, inköp mm.
ProfilVi söker dig som har erfarenhet från liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet inom vår bransch är meriterande men inte något krav. Mycket god kunskap i Microsoft Office 365 är ett krav. Kunskap i regionala journal system (PMO, Takecare, systemcross, Obstetrix, J4 m fl), regionala vårdstödsystem (Lizzy, Liston, HSA katalogen, EK) samt övergripande kunskap om Windows är starkt meriterande.
Som person är du serviceinriktad, engagerad, empatisk, självgående, prestigelös, flexibel och ansvarstagande gällande både ditt arbete och verksamheten. Då ditt arbete är väldigt självständigt måste du vara driven och van att själv strukturera ditt arbete. Samtidigt är det mycket viktigt att du har god samarbetsförmåga och arbetar för ditt team och Lideta.
Anställning:
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning på 100% eller enligt överenskommelse. Tillträde enligt överenskommelse. Lideta Hälsovård har kollektivavtal via Vårdföretagarna.
Tjänsten är placerad på Kungsholmen, Stadshagen i Stockholm.
Om du har frågor är du välkommen att kontakta IT-direktör Stefan Wahlström på
stefan.wahlstrom@lideta.se alt HR-ansvarig, Kamilla Hagel,
kamilla.hagel@lideta.se. Urval och intervjuer sker löpande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFamiljeläkarna i Olofström AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Familjeläkarna i Olofström AB (org.nr 556701-4013),
http://www.lideta.se Arbetsplats Lideta Hälsovård
Jobbnummer 5404013
Observera att sista ansökningsdag har passerat.