Administrativ Inköps- och transportkoordinator

Teknos AB / Kontorsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Teknos AB i Lindesberg, Örebro, Norrköping, Linköping, Järfälla eller i hela Sverige

Teknos är en global färgproducent med verksamhet i över 20 länder i Europa, Asien och USA. Koncernen sysselsätter cirka 1 800 personer och har en årlig försäljning på cirka 384 miljoner euro. Teknos är en av de ledande leverantörerna av industriella ytbehandlingar med en stark position inom detaljhandel för konsument- och målerifärger. Teknos grundades 1948 och är ett av Finlands största familjeägda företag. Teknos erbjuder hållbara lösningar för en hållbar värld genom att tillhandahålla smarta och tekniskt avancerade färg- och ytbehandlingslösningar som skyddar och bevarar. I Sverige finns Teknos representerade i Tranemo, Örnsköldsvik och Vedevåg. Dessutom har företaget 7 butiker runt omkring i Sverige. Totalt har Teknos i Sverige cirka 150 anställda och omsätter cirka 560 miljoner kronor. Företagets huvudkontor är placerat i Tranemo. Till produktionsenheten i Vedevåg söker vi nu efter en administrativ inköps- och transportkoordinator På Teknos anläggning i Vedevåg produceras färg för måleriindustrin. På produktionsenheten arbetar ca 40 medarbetare. Årligen produceras ca 3 miljoner liter färg.Som Inköp- och transportkoordinator kommer du att; Orderbevaka inköp av råvaror till produktionAnsvara för indirekt inköp som förbrukningsmaterial, skyddsutrustning och arbetskläder till fabrik och kontorVara kundkontakt och kundansvarig för koordinering av tvätt arbetskläder och städning Vara kundkontakt och kundansvarig för koordinering av avfallshantering och transportbokningar av avfallVara ansvarig för att skapa faktureringsunderlag, exporthandlingar och bevaka transportkostnader för våra levererade produkterAnsvara för kontering och godkännande av fakturor kopplade till ansvarsområde Vara kundkontakt mot våra transportbolag och ansvara för bokning och koordinering av transporter till våra kunder Vara kontakt till våra systerbolag och koordinera transporter till våra interna bolagAnsvara för bokning och koordinering av specialtransporter och expresstransporterAnsvara för att skapa importhandlingar för råvarorAnsvara att hantera reklamationsärenden gällande transporterAnsvara för framtagande av data till uppföljningar och månadsrapportering Vara beredd på andra förekommande arbetsuppgifter inom företaget vid frånvaro hos annan personDu kommer vara underställd Inköps och Produktionsplanerarchef, men också ha nära samarbete med Produktionschef och dess personal inom materialhantering.Som personSom person är du serviceinriktad och relationsskapande. Arbetet kräver att du har god kommunikationsförmåga, är flexibel, problemlösningsbenägen och har förmågan att arbeta självständigt. Du måste tycka om att ge service och snabb respons till kunder, leverantörer och övriga medarbetare inom koncernen både via telefon och mailkontakt. Som person gillar du att arbeta i team och har lätt för att samarbeta med andra. Du är ansvarstagande, noggrann och strukturerad. Vi ser gärna att du har någon eftergymnasial utbildning inom administration, du har goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift. God datavana, behärskar MS Office och har goda kunskaper i Excel. Dokumenterad kunskap, utbildning eller tidigare erfarenhet att arbeta med incoterm och ADR anses som mycket meriterande till denna roll. Vi erbjuder dig ett arbete på ett företag som präglas av öppenhet, samarbete, god kamratanda och korta beslutsvägar. OmfattningHeltid, tillsvidareanställning. Tillträde sker snarast, eller enligt överenskommelse. KontaktFör frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Bjarne Lindberg, telefonnummer 0581-64 59 05. Din ansökanDin ansökan innehållande personligt brev och CV vill vi ha senast den 22 april. Vi arbetar med löpande urval så välkommen med din ansökan så fort som möjligt.Du ansöker direkt i företagets rekryteringssystem Solaforce: teknos.solaforce.com/app/external/jobs/54?source=CAREER_SITE

Publiceringsdatum
2019-04-04

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Teknos AB

Kontorsadress
Industrigatan 7

Jobbnummer
4711293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Teknos AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Teknos AB: