Administrativ handläggare med inriktning mot säkerhetsskydd, Sto

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Stockholm, Sundbyberg, Botkyrka, Södertälje, Nynäshamn eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1400 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Avdelningen för verksamhetsskydd ansvarar för det övergripande och samordnande säkerhetsarbetet inom myndighetens samtliga verksamhetsområden. Avdelningen har två enheter; enheten för operativ säkerhet och den enhet du kommer att tillhöra, enheten för strategisk säkerhet.

Är du serviceminded, nyfiken, lättlärd och sturkturerad? då kan du vara rätt person hos oss. Vi står inför många nya utmaningar, vårt uppdrag växer, frågeställningarna blir mer komplexa och säkerhetskraven högre. Vi söker dig som vill vara med i vår spännande utveckling. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av säkerhetsarbete eller säkerhetskydd men din förmåga att ta till dig och omsätta ny kunskap kommer att komma väl till pass. Du behöver ha ett starkt ordningssinne och ett glatt humör.

Tjänsten innebär att du måste vara fysiskt närvarande på kontoret under din arbetstid.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som administrativ handläggare med inriktning säkerhetsskydd kommer du delta i arbetet med säkerhetsprövning och säkerhetsskyddad upphandling. Du är länken mellan Statens sercivecenters chefer som lämnar in registerkontroller, avdelningen för verksamhetsskydd och Säkerhetspolisen. Du kommer även att medverka till att förbättra och utveckla handläggningsstödet för säkerhetsskydd. Det ingår även viss handläggning inom signalskydd.

Du är även ett stöd till avdelningens chefer i administrativa frågor. I tjänsten ingår även rollen som lokal kortadministratör och att vara kontaktperson och länk för vissa kontorsfrågor mot mot vaktmästeriet.

Publiceringsdatum
2020-11-25

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning med administrativ inriktning
• Flerårig arbetslivserfarenhet varav minst 3 års erfarenhet av kvalificerade administrativa arbetsuppgifter i en större organisation
• God datorvana och kan hantera Office-paketet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
• Ha ett mycket gott ordningssinne
• Vara ansvarskännande, och ha ett gott omdöme
• Att bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat för trivsel och utveckling
• Serviceinriktad

Dessutom är det meriterande om du har:
• Statlig erfarenhet inom kvalificerad administration
• Kännedom om de särskilda författningar som reglerar säkerhetsskyddsområdet
• Kännedom om signalskydd
• Dokumenterad fördjupad utbildning inom hela eller delar av Office-paketet

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare med önskat startdatum i maj.
Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Anställningen är placerad i Stockholm.

Välkommen med din ansökan innehållande CV och personligt brev senast 20 december 2020. I ditt CV ska det tydligt framgå år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna.
Vi planerar att genomföra intervjuer under vecka 2, 2021.

Befattningen är placerad i säkerhetsklass. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas, du måste därför vara svensk medborgare.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Jobbnummer
5461240

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: