Administrativ handläggare

Torsby kommun, Socialnämnden / Administratörsjobb / Torsby
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Torsby, Sunne, Hagfors, Munkfors, Arvika eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Torsby kommun, Socialnämnden i Torsby

Hej du! Ja, just du som älskar att ta tag i utmaningar och göra verklig skillnad! Vi söker en administrativ handläggare som är redo att bli en del av vårt fantastiska team inom Socialtjänsten i Torsby kommun. Tillsammans arbetar vi för att stödja och hjälpa våra medborgare i olika livssituationer.

Här erbjuder vi inte bara en arbetsplats, utan en plats där du kan växa och utvecklas både professionellt och personligt. Du kommer att spela en central roll i människors liv, och din insats kommer att göra verklig skillnad. Med kollegor som stöttar och inspirerar varandra samt möjligheter till fortbildning och kompetensutveckling kommer du att vara rustad att ta dig an utmaningar och möjligheter på bästa möjliga sätt.

Publiceringsdatum
2024-04-23

Arbetsuppgifter
Vill du vara hjälten som jonglerar med papper, krossar deadlines och gör världen till en bättre plats genom din administrativa snitsighet?

Dina ansvarsområden inkluderar att hantera och administrera olika ärenden inom socialtjänsten, inklusive avgiftshandläggning, där du säkerställer korrekt beräkning och uppföljning av avgifter. Du kommer även att ha systemansvar, där du ansvarar för att underhålla och utveckla system och verktyg som används inom enheten för att effektivisera arbetet och säkerställa korrekt hantering av data.

Vidare kommer du att delta i verksamhetsutveckling, där du aktivt bidrar med idéer och förslag för att förbättra och utveckla arbetsprocesser och rutiner inom socialtjänsten. Genom att vara delaktig i utvecklingen av verksamheten kommer du att bidra till att skapa en mer effektiv och användarvänlig arbetsmiljö för både medarbetare och klienter.

Utöver detta kommer du att samordna information och dokumentation för att säkerställa korrekt handläggning, delta i möten och samarbeta med andra inom enheten för att uppnå gemensamma mål, ge support och service till både interna och externa parter samt säkerställa efterlevnad av lagar och regler inom området.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har god administrativ förmåga och kan hantera olika uppgifter samtidigt, är noggrann och strukturerad i ditt arbete, har förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta väl med andra, samt har intresse och engagemang för socialt arbete och att hjälpa människor i olika situationer. Tidigare erfarenhet inom administrativt arbete eller socialt arbete är meriterande, men inget krav. Erfarenhet av LifeCare är även meriterande.

Vi uppskattar nyfikenhet och öppenhet för att lära dig nya saker, samt förmågan att samarbeta effektivt i ett team. Digital kompetens är viktigt för att kunna navigera i dagens digitaliserade arbetsmiljö. Vi ser även positivt på att du är en lagspelare med viljan att bidra till att göra arbetet så smidigt och effektivt som möjligt.

Vi söker dig som har en gymnasieutbildning med ekonomisk och administrativ inriktning. En sådan bakgrund ger dig en stadig grund för att hantera de administrativa uppgifterna inom Socialtjänsten på ett effektivt sätt. Om du även har erfarenhet av LifeCare ser vi det som särskilt meriterande, då det kan underlätta för dig att snabbt komma in i arbetet och bidra till att förbättra våra processer och system. Men vi öppnar även våra armar för dig med annan utbildning i kombination med relevant arbetslivserfarenhet som vi bedömer som likvärdiga.

Viktigare än formell utbildning är din personliga lämplighet för rollen. Vi värdesätter framför allt din förmåga att vara noggrann och strukturerad i ditt arbete, din förmåga att kommunicera tydligt och samarbeta väl med andra, samt ditt engagemang för socialt arbete och att hjälpa människor i olika situationer. Vi tror också att din nyfikenhet och öppenhet för att lära dig nya saker, tillsammans med din förmåga att arbeta självständigt och i team, kommer att vara avgörande för din framgång i rollen.

ÖVRIGT
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutad rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Torsby kommun.

Torsby kommun samarbetar med Visma Recruit i rekryteringsärenden. Visma Recruit vänder sig till dig som vill arbeta inom den offentliga sektorn. Det är också vårt rekryteringsverktyg för att hantera ansökningar samt ett led i att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Du söker jobbet genom länken i annonsen. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den bedöms gentemot andra sökande.

Välkommen med din ansökan (personligt brev, CV/meritförteckning, referenser och löneanspråk) via Visma Recruit! Betyg/intyg lämnar du först efter begäran.
Vi har gjort vårt medieval och vill därför inte bli kontaktade av säljbolag.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Sn 2024/8".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Torsby kommun (org.nr 212000-1777), http://www.torsby.se

Arbetsplats
Torsby kommun, Socialnämnden

Kontakt
socialchef
Gunnar Wigstrand
0560-161 76

Jobbnummer
8632725

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Torsby kommun, Socialnämnden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Torsby kommun, Socialnämnden: