Administrativ handläggare

Värmdö Kommun / Administratörsjobb / Värmdö
2021-03-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ handläggare" (publicerad 2024-06-03) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Värmdö, Vaxholm, Tyresö, Lidingö, Stockholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Värmdö Kommun i Värmdö, Stockholm, Töreboda eller i hela Sverige

Vill du vara med på en spännande utvecklingsresa där du kommer bidra till en utveckling och kvalitetssäkring av vår samhällsbyggnadsprocess, ja då är du kanske den vi söker. Värmdö kommun är en av Sveriges snabbast växande kommuner och här pågår bland annat landets enskilt största VA-utbyggnad. Vi har snabbt förflyttat oss från ett industrisamhälle till en expansiv kommun med fortsatt tillväxt i både stads- och landsortsmiljö. Hos oss har du chansen att göra skillnad och vara en kugge i vår samhällsbyggnadsprocess.

Vi tror på medarbetaren och erbjuder flexibel arbetstid, frihet att växa och frihet att ta ansvar för att tillsammans med kollegor arbeta mot gemensamma uppsatta mål och resultat. Som administratör i Värmdö kommun kommer du att vara en del av den kommunövergripande utvecklingsresan mot ett Smartare Värmdö vilket över tid kommer att påverka innehållet i tjänsten.

Rollen som administrativ handläggare innebär att vara kontorets webbredaktör och ansvara för att vår information på hemsidan är uppdaterad med ett lättförståeligt budskap. Du ska ha en dokumenterad erfarenhet som webbredaktör med en gedigen erfarenhet av att skriva på webben. Skapar och publicerar material på kommunens webbplats, intranät med mera och i nära samarbete med kommunikationsavdelningen. Meriterande om du har vana att skriva kommunikationsplaner för att stötta medarbetarna inom kontoret i våra samhällsbyggnadsprojekt. Du stöttar och hjälper också till med interna och externa kontakter såsom exempelvis olika myndigheter och relevanta aktörer. Du ansvarar för enklare handläggning av ärenden och har en viktig roll i det kommunövergripande utvecklingsarbetet mot ett Smartare Värmdö. Har du erfarenhet utöver detta stöttar du kontorets verksamheter i olika administrativa processer såsom att vara lokalsamordnare för kontoret samt i personalhanteringsprocesser. Viss fakturahantering, diarieföring och statistikframtagning ingår bland annat också i rollen.

Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. För tjänsten är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska språket och du ska ha erfarenhet av att skriva på webben och ha erfarenhet av liknade arbetsuppgifter. Det är meriterande om du har erfarenhet från offentlig sektor.

Som person är du strukturerad, modig, målmedveten, drivande, kommunikativ, flexibel samt lyhörd och har förmåga att skapa goda relationer. Du ska tycka om att ha ordning och reda och vilja bidra till att fortsätta utveckla och förvalta Värmdö kommun.

Stöd-och utvecklingsenheten är en del av Samhällsbyggnadskontoret och består av sex personer. Enheten hanterar styrnings- och kvalitetsfrågor men projektförvaltning och särskilda uppdrag är också en del av vårt dagliga arbete. Vi är en naturlig del i verksamheternas uppdrag och processer. Samhällsbyggnadskontoret ansvarar för myndighetsutövning kopplat till miljöbalken, plan-och bygglagen och kommunens samlade fysiska planering, kommunal mark och exploatering. Samhällsbyggnadskontoret består, förutom stöd- och utvecklingsenheten, av sju avdelningar och på kontoret arbetar idag cirka 200 medarbetare med en bred kompetens och en jämn könsfördelning.

I Värmdö kommun erbjuder vi ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.

Anställningen omfattar heltid och är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Provanställning kan komma att tillämpas.

Publiceringsdatum
2021-03-22

Så ansöker du
Du söker tjänsten via www.varmdo.se/ledigajobb. Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2021.

Vill du veta mer är du välkommen att kontakta Annette Hörstedt, chef Stöd-och utvecklingsenheten, 08-570 475 43. Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.

Varaktighet, arbetstid
heltid 100% Tillsvidare.

Ersättning
Månadslön enl ök.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Värmdö kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "SBK:2021:6".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Värmdö kommun (org.nr 212000-0035), http://www.varmdo.se/ledigajobb

Jobbnummer
5645578

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Värmdö Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Värmdö Kommun: