Administrativ enhetschef, Socialkontoret

Strängnäs kommun, Administration SK / Sjukvårdschefsjobb / Strängnäs
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjukvårdschefsjobb i Strängnäs, Knivsta, Enköping, Eskilstuna, Nykvarn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK i Strängnäs

Vill du utvecklas och utveckla Strängnäs kommun tillsammans med oss?

Vi söker en administrativ enhetschef till Socialkontoret.

Planering, utveckling och administration är en stöd- och servicefunktion. Enhetens uppgift är att samordna processer i mål- och budgetarbetet i samarbete med förvaltningens ekonomer. Viktiga uppgifter är verksamhetsplanering, verksamhetsuppföljning, kvalitetsutveckling, behovsbeskrivningar samt övriga utvecklingsfrågor som också inkluderar IT-frågor.

Enheten ansvarar för stöd till socialchef och socialkontorets ledning samt även ansvar för servicefunktioner, såsom till exempel ansvar för registratur, arkiv, nämndhantering, systemförvaltning, ekonomiadministration, beställningar, lokalsamordning, utredningar av Lex Sarah, mediciniskt ansvarig sjuksköterska, uppföljning, statistik och processkartläggning.


Publiceringsdatum
2020-04-02

Arbetsuppgifter
Som administrativ enhetschef leder och samordnar du arbetet på Socialkontorets enhet planering, utveckling och administration.

Du har personal- och budgetansvar för enhetens medarbetare. Ditt uppdrag är att ha ett övergripande ansvar att kunskapsbevaka och kvalitetssäkra samtliga verksamhetsområden. Bredden på uppdraget som administrativ enhetschef är stort och kvalificerat och omfattar allt från ledning av arbetsgrupper och ansvar för samarbetsprojekt inom och utanför kommunen till framskrivning av rapporter, riktlinjer, rutiner och tjänsteutlåtanden. Enheten ansvarar också för utveckling och support av vissa IT system samt svarar också för socialkontorets insamling av statistik och prognoser samt inlämning av statistik till andra myndigheter.
Du rapporterar till socialchefen och ingår i socialkontorets ledningsgrupp.


Kvalifikationer
Vi söker dig som:

• har akademisk examen om minst 180hp/120p inom administration eller annan examen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
• är väl insatt i lagstiftningarna SoL, HSL och LSS
• har erfarenhet från ledande befattning i en politiskt styrd organisation
• har erfarenhet från arbete där du överblickat komplexa sammanhang
• har vana att driva projekt och kvalificerat utvecklingsarbete
• är strukturerad med god analytisk förmåga
• är strategiskt synsätt med förmåga till helhetsperspektiv och omvärldsanalys
• har kommunikations- och samarbetsförmåga, samt förmåga att skapa delaktighet och situationsanpassa ditt ledarskap
• initiativtagande med fokus på resultat och prioriteringar för att nå, såväl den egna enheten, som Socialkontoret uppsatta mål.

Det är meriterande om du har kunskap om IT-utveckling samt projektledning, det är även meriterande med ledarskapsutbildning.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund, utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet.

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregistret uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning. Som kommun omfattas vi av offentlighetsprincipen och innebär att vi är skyldiga att lämna ut ansökningshandlingar som begärs av allmänheten och massmedia.

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse. Vi kan komma att tillämpa provanställning om max sex månader. Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Strängnäs kommun, Administration SK

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "153/20".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Strängnäs kommun (org.nr 212000-0365)

Arbetsplats
Strängnäs kommun, Administration SK

Jobbnummer
5176211

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Strängnäs kommun, Administration SK

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Strängnäs kommun, Administration SK: