Administrativ chef till Returpappercentralen
Experis Finance Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Österåker,
Håbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis Finance Huvudkontor i Uppsala,
Östhammar,
Sigtuna,
Enköping,
Sollentuna eller i
hela Sverige Returpappercentralen är Uppsalas ledande återvinningsföretag med insamling och produktionsanläggning. Företaget omhändertar avfall från industri, handel, fastighetsägare och kommun. Vi erbjuder kvalitets- och miljösäkrade lösningar för insamling och förädling av järn- och metallskrot, returpapper, plast, farligt avfall och andra kemikalier samt övrigt verksamhetsavfall. Returpappercentralen ingår i Alm Gruppen och Stena Recycling som också återvinner elektronikskrot och aluminium samt bedriver internationell handel med stål, metaller och olja.
Läs mera på:
www.returpapperscentralen.seVill du arbeta som Administrativ chef på ett anrikt och framgångsrikt familjeföretag? Vill du arbeta på ett företag som har ett genomtänkt kvalitets-, miljö- och arbetsmiljöarbete som ska bidra till ett hållbart samhälle? Då är detta arbetet för dig!
Returpappercentralens ledord är "tänk globalt - återvinn lokalt".
Publiceringsdatum2015-03-24Dina arbetsuppgifterSom administrativ chef på Returpappercentralen ansvarar du för att leda utvecklingen av administrationen i bolaget samt samordna bolagets resurser och arbetssätt. Arbetet utförs i nära dialog med bolagets ledning. Som administrativ chef ansvarar du för allt löpande administrativt arbete, ekonomi och löner. Administrativ chef har personalansvar för administratören i bolaget, rapporterar till VD och ingår i ledningsgruppen.
Administrativ chef har som uppdrag att säkerställa att verksamhetens administrativa processer och rutiner följs och kontinuerligt förbättras. Arbetet bedrivs med affärsfokus, tydlig struktur, kvalitet och utveckling i fokus.
Som medarbetare och administrativ chef förväntas du alltid agera enligt Returpappercentralens kärnvärden, företagets policies och regler. Returpapperscentralens kärnvärden är; enkelt, tryggt och utvecklande.
Vem är du?
Den administrativa chefen på Returpappercentralen ska leda administrationsorganisationen genom att peka ut riktning, kompetensutveckla och motivera. Det är avgörande att den administrativa chefen har förmåga att skapa långsiktiga relationer och nätverk samt arbetar för att främja erfarenhetsutbyte inom bolaget. Administrativ chef skall vara van och duktig på att anpassa sig till ändrade förhållanden och driva dessa förändringar både på individ- och teamnivå.
Returpappercentralen kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du ska vara kommunikativ, strukturerad och förtroendeingivande, initiativtagande och lösningsfokuserad. Du ska ha hög arbetsmoral och arbetskapacitet. Den Administrativa chefen ska också ha förmåga att arbeta strategiskt mot ett övergripande, långsiktigt mål samt utmana organisationen med nya tankesätt.
För tjänsten som Administrativ chef ser vi gärna att du har eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande kunskaper. Du bör ha 3-5 års erfarenhet av ekonomiskt arbete, gärna i en ledande befattning.
Kontaktperson för detta jobbI denna rekrytering samarbetar Returpappercentralen med Experis AB.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Solbritt Sjöholm på 018-18 59 79 eller via
solbritt.sjoholm@se.experis.com .
Ansök med registrerat CV och personligt brev via experis.se (annonsnr: 972230)
Sista ansökningsdag är den 14 april 2015.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattning100% Enligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSolbritt Sjöholm
FöretagExperis Finance Huvudkontor
AdressExperis Finance Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm
KontorsadressKlarabergsgatan 29
Jobbnummer 2219530
Observera att sista ansökningsdag har passerat.