Administrativ assistent till Verksamhetsområde Kontorsservice St
Försäkringskassan / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Försäkringskassan i Stockholm,
Sundbyberg,
Huddinge,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Referens: 018385-2012
Försäkringskassan administrerar den svenska socialförsäkringen. Socialförsäkringen är en viktig del av det svenska trygghetssystemet och gäller för alla som bor eller arbetar i Sverige.
Den ger ekonomiskt skydd för familjer och barn, för personer med funktionsnedsättning samt vid sjukdom och arbetsskada.
Försäkringskassan söker
Administrativ assistent
Placering Verksamhetsområde Kontorsservice Stockholm
Verksamhetsområde Kontorsservice är en del inom Försäkringskassans Verksamhetsstöd. VO Kontorsservice har medarbetare i hela landet, fördelat på tre områden, som arbetar med lokalförsörjning och kontorsservice. Under våren 2013 kommer vi att flytta till nyrenoverade lokaler vid Telefonplan strax söder om Stockholm.
Arbetsuppgifter och ansvar
Som administrativ assistent på VO Kontorsservice kommer du arbeta nära VO-chefen och i övrigt fungera som chefsstöd. Arbetet är varierande med många olika arbetsuppgifter från det enkla till det mer kvalificerade. Du kommer att utföra administrativa uppgifter som t.ex. kontering, budgetuppföljning, utbildnings- och personaladministration. Du kommer även att få jobba med utredningar och utveckling samt fungera som kontaktperson internt inom Kontorsservice i många frågor.
I dina arbetsuppgifter ingår även att jobba med utveckling och dokumentation av rutiner, medverka till att ta fram presentationsmaterial till vårt intranät, skriva minnesanteckningar och följa upp möten. Du är beredd att rycka in där det behövs, t ex jobba i olika projekt och arbetsgrupper. I samråd med din närmaste chef ansvarar du också för att göra nödvändiga prioriteringar i ditt arbete för att nå verksamhetens fastställda mål.
Publiceringsdatum2012-03-23KvalifikationerVi söker dig som
• har slutbetyg från gymnasium, gärna med ekonomisk inriktning, eller motsvarande
• har flerårig erfarenhet av liknande administrativa arbetsuppgifter
• har stor kunskap om Microsoft Office program och i övrigt goda datakunskaper samt har förmågan att snabbt sätta dig in i nya.
• är självständig, initiativtagande och serviceinriktad
• är ihärdig, strukturerad, noggrann och analytisk
• uttrycker dig väl i skrift och har god förmåga att samarbeta
• har förmåga att hålla många bollar i luften samtidigt
Det är meriterande om du har
• erfarenhet av interna administrativa system
• erfarenhet av liknande arbete
• speciellt meriterande är ekonomi- och datakunskaper
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Övrig informationAnställningen är tillsvidare, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta VO-chef Rolf Hellman, 010-116 96 03. För frågor om rekryteringsprocessen går det bra att kontakta HR-specialist Jeanette Erlandsson, 010-116 79 91. Fackliga kontaktpersoner är ST Ann-Britt Nilsson, 010-113 52 32, för SACO Rita Lundström, 010-111 43 72och för SEKO, Ebrima Dibba, 010-116 91 01.
Så ansöker duVi vill ha din ansökan med meritförteckning märkt med diarienummer 018385-2012 senast den 15 april 2012. Du behöver inte bifoga betygskopior och liknande till din ansökan, dessa tas med till en eventuell intervju. Skicka ansökan genom att klicka här nedan.
Försäkringskassan arbetar aktivt för att vara en myndighet fri från diskriminering.
Arbetstider och omfattningDag , Heltid , Tillsvidareanställning
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFörsäkringskassan
AdressFörsäkringskassan
Personalenheten
Jobbnummer 1195889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.