Administrativ assistent till socialförvaltningen, Flens kommun
Flens Kommun / Administratörsjobb / Flen
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Flen,
Katrineholm,
Eskilstuna,
Gnesta,
Vingåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Flens Kommun i Flen Som medarbetare i Flens kommun är du vårt ansikte utåt till kommunens invånare. Vi vill att du ska ha en bra arbetsplats där du trivs och känner dig motiverad till att göra ett fantastiskt jobb. Omvärlden förändras och vår organisation behöver dig som vill bidra med engagemang och en härlig energi.
Det arbete vi gör tillsammans varje dag, dygnet runt, året runt har sin utgångspunkt i vår vision, vår värdegrund och våra mål. Vi tror att bilden av Sörmlands hjärta skapas i varje möte med invånare, företagare och besökare, genom professionellt och respektfullt bemötande.
Socialförvaltningen ger stöd och omsorg till Flens kommuninvånare. Förvaltningen har tre avdelningar; Avdelning Äldre, Avdelning Myndighet och Avdelning Barn, Unga, Vuxna.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta!
Vill du utvecklas på ett professionellt och personligt plan samtidigt som du gör skillnad för andra? Har du erfarenhet inom chefsstöd och administration? Gillar du varierande arbetsuppgifter där den ena dagen inte är den andra lik? Avdelningen Barn, Unga, Vuxna söker nu administrativ assistent - är det du?
Avdelningen Barn, Unga, Vuxna (BUV) är en av tre avdelningar inom Flens socialförvaltning och är en ren utförarverksamhet med insatser inom stöd, behandling, socialpsykiatri och LSS. Avdelningen leds av avdelningschef och sju enhetschefer.
Avdelningens uppdrag utgår från biståndsbeslut fattade av Avdelning Myndighet men omfattar också öppna insatser. Vi arbetar med stöd i det dagliga livet till klienter och brukare i alla åldrar.
Utöver stödfunktioner som gruppledare, föreståndare, stödpedagoger och samordnare har avdelningen idag tre assistenter vikta till var sitt enhetschefs-team. Vi söker nu ytterligare en assistent som i huvudsak ska arbeta mot Enhet Stöd och behandling.
Inom enheten stöd och behandling ryms idag Nova stödboende för ungdomar, Nova behandling för personer med missbruk- och beroendeproblematik, medberoende, behov av anhörigstöd och ViNR (våld i nära relation), familjebehandlargruppen med systemteoretiskt och lösningsfokuserad familjebehandling såsom stödjande samtal, praktisk/pedagogisk hjälp i hemmet och individuellt utformat samverkansstöd på olika arenor. Enheten rymmer också socialförvaltningens förebyggande insatser t.ex. på Familjecentralen.
Publiceringsdatum2022-10-18Dina arbetsuppgifterI befattningen ingår att ge administrativt stöd till hela avdelningen, men din huvudsakliga arbetsuppgift är att bistå enhetschef för Stöd och behandling med allt från rutinartade till mer kvalificerade administrativa uppgifter och sysslor. Rollen har således en bred spännvidd där du är involverad i administrativa uppgifter kopplat till både verksamhets- och personaladministration såsom t.ex. beställningar, fakturering, systemstöd, bemanning och scheman, upprättande av rutiner, avtal och protokoll. Du är på så sätt "en spindel i nätet" och ges möjlighet att både förvalta och utveckla rutiner inom ditt område. Du medverkar även i ledningsgrupper där du för minnesanteckningar.
För att genomföra ditt arbete måste du ha lätt för att sätta dig in i flera verksamheter och förstå de olika behoven som finns inom hela avdelningen. Du bör vara lika intresserad av rutinartade administrativa sysslor som att finna innovativa lösningar och genomföra förbättringsarbete. Arbetsuppgifterna ställer stora krav på självständighet, ett systematiskt arbetssätt, serviceorientering, flexibilitet och förmåga att arbeta med många bollar i luften.
KvalifikationerVi söker dig med så väl gymnasieexamen från administrativ/ekonomisk inriktning som påbyggnadsutbildningar inom administration (eller annan utbildning arbetsgivaren bedömer likvärdig). Du har flera års erfarenhet av administrativt arbete. Meriterande med mångårig erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete i socialförvaltning eller annan kommunal verksamhet. Du har en mycket god förmåga att kommunicera samt uttrycka dig i det svenska språket både i tal och skrift samt mycket god datavana. Körkort är ett krav.
För att lyckas i uppdraget måste du ha en hög känsla för service, organisation och struktur, vara självgående och våga ta egna initiativ. Du är flexibel och prestigelös i ditt sätt, trivs att samarbeta med andra och trygg i dig själv och i din professionella roll. Du bör också ha förmåga att se förändringspotential i administrativa rutiner och våga föreslå förändringar.
Som person trivs du i en flexibel roll med många olika parallella uppgifter i tidvis högt tempo. Vidare har du lätt för att knyta nya kontakter både inom och utanför den egna organisationen och trivs med ett omväxlande och utmanande arbete. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper vid rekryteringen och söker medarbetare med rätt attityd, inställning och som delar Flens kommuns värderingar.
Omfattning/varaktighet
Tjänsten är heltid, tillsvidare
TillträdeTillträde enligt överenskommelse
Övrig informationFlens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering med lika möjligheter för alla. Vi tillämpar individuell lönesättning och erbjuder våra anställda semesterväxling samt subventionerad friskvård och ersättning för patientavgiften inom sjukvården upp till högkostnadsskydd.
Intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan!
Sista ansökningsdag 2022-11-06
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningFlens kommun tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-11-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagFlens kommun
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Flens kommun (org.nr 212000-0332),
https://www.flen.se/sv/Om-Flens-kommun/Jobba-hos-oss/Lediga-jobb1/ Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Flens Kommun
Kontakt Maria Rosenqvist, Avdelningschef
maria.rosenqvist@flen.se Jobbnummer 7086962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.