Administrativ assistent till enheten för ekonomiskt bistånd

Stockholms kommun / Administratörsjobb / Stockholm
2020-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Administrativ assistent till enheten för ekonomiskt bistånd" (publicerad 2025-01-31) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Järfälla, Upplands Väsby eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vi står inför spännande utmaningar med ett växande stadsdelsområde och verksamheter som utvecklas. Den 1 juli 2020 bildades en ny gemensam stadsdelsförvaltning för Älvsjö och Hägersten-Liljeholmen; Hägersten-Älvsjö stadsdelsförvaltning.

Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!



Arbetsplatsbeskrivning
Tjänsten som administrativ assistent är placerad på enheten för ekonomiskt bistånd och beroendefrågor.

På enheten arbetar cirka 80 personer, varav största delen socionomer. Enheten består av en mottagningsgrupp, en utredningsgrupp för ekonomiskt bistånd, en arbetsgrupp som jobbar med beroendefrågor samt en resursgrupp vuxna. Enhetens ledningsgrupp består av enhetschef, fem biträdande enhetschefer och en metodutvecklare. Enheten är en arbetsplats som hela tiden utvecklas för att möta stadsdelens behov.

Publiceringsdatum
2020-10-06

Dina arbetsuppgifter
Vi söker nu en administrativ assistent då en av våra medarbetare har gått vidare till annat uppdrag. I arbetsuppgifterna ingår hantering av egna medel, hantering av ekonomi, fakturahantering, beställningar och inköp. Som administrativ assistent ansvarar du även för posthantering och avstämningar av ekonomiskt bistånd. Även andra förekommande administrativa arbetsuppgifter ingår i arbetsuppgifterna.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har minst gymnasial utbildning och erfarenhet av administrativt arbete i form av ekonomi och fakturahantering. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom administration samt har erfarenhet av att arbeta i Agresso. Du har även goda kunskaper i Officepaketet. Som person är du trygg i dig själv och har mycket god samarbetsförmåga. Du är uthållig och lösningsfokuserad samt har god struktur i ditt arbete. För att passa för tjänsten behöver du kunna arbeta självständigt och prioritera ditt arbete effektivt. Du har goda kunskaper i svenska, både tal och skrift där du har förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrig information
Vi kan erbjuda dig en positiv och glad arbetsgrupp, flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och friskvårdstimme.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-10-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/4286".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Hägersten-Älvsjö SDF

Jobbnummer
5387356

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: